Na een vrij lange rit in de C3 Pluriel van mijn Lief stapte ik een stuk fitter uit dan na dezelfde rit in de V70XC, iets wat ik al wel vermoedde maar niet wilde toegeven, "omdat ik zelden in haar auto rijd". Maar deze rit naar een lid van het Pluriel forum maakte het duidelijk: Hogere poten en een net iets andere hoek stuur/stoel enzovoort.
Na wat heen en weer geharrewar met de verkoper over prijs en leverdatum komt er ergens in augustus een zwarte XC90 op de oprit. Ik ben best wel gespannen hoe het bevalt, ik moet erg wennen aan het massieve model en het gedonder met vooral mijn linkerheup wordt steeds irritanter.
Het betekent ook dat de V70XC naar een ander kan gaan. Eigenlijk is het grootste probleem de vering die 10 centimeter hoger zou moeten zijn voor de instap. APK is tot maart geloof ik, veel dingen zijn door vrienden gedaan dus het ontbreekt aan bonnen hoewel ik wel nog wat bestelbewijzen heb van het een en ander.
Geartronic heeft last bij het wegrijden, onderweg draait het best wel fijn. In de buurt 1 op 7 op gas, lange ritten 1 op 10.
Vraagprijs voor de V70? Geen idee eigenlijk, ik zie wel als ik hem op MP en FB aanbiedt. Vermoedelijk komt het in de buurt van wat ik destijds voor de motor betaald heb, zonder de inbouw Of misschien kan ik doen wat ik met mijn laatste 940 heb gedaan: Omzetten in onderdelen en arbeidsuren voor de nieuwe bolide.
Nou ja, morgen de “nieuwe Pluriel” ophalen en de vervanger gaan verkopen. Heeft mijn Lief weer airco en een werkend dak.
Dank voor het lezen en meeleven!
JP
Na wat heen en weer geharrewar met de verkoper over prijs en leverdatum komt er ergens in augustus een zwarte XC90 op de oprit. Ik ben best wel gespannen hoe het bevalt, ik moet erg wennen aan het massieve model en het gedonder met vooral mijn linkerheup wordt steeds irritanter.
Het betekent ook dat de V70XC naar een ander kan gaan. Eigenlijk is het grootste probleem de vering die 10 centimeter hoger zou moeten zijn voor de instap. APK is tot maart geloof ik, veel dingen zijn door vrienden gedaan dus het ontbreekt aan bonnen hoewel ik wel nog wat bestelbewijzen heb van het een en ander.
Geartronic heeft last bij het wegrijden, onderweg draait het best wel fijn. In de buurt 1 op 7 op gas, lange ritten 1 op 10.
Vraagprijs voor de V70? Geen idee eigenlijk, ik zie wel als ik hem op MP en FB aanbiedt. Vermoedelijk komt het in de buurt van wat ik destijds voor de motor betaald heb, zonder de inbouw Of misschien kan ik doen wat ik met mijn laatste 940 heb gedaan: Omzetten in onderdelen en arbeidsuren voor de nieuwe bolide.
Nou ja, morgen de “nieuwe Pluriel” ophalen en de vervanger gaan verkopen. Heeft mijn Lief weer airco en een werkend dak.
Dank voor het lezen en meeleven!
JP