Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 
 
 
 
 
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 23.07.2024 - 13:36  ·  #1
Na een vrij lange rit in de C3 Pluriel van mijn Lief stapte ik een stuk fitter uit dan na dezelfde rit in de V70XC, iets wat ik al wel vermoedde maar niet wilde toegeven, "omdat ik zelden in haar auto rijd". Maar deze rit naar een lid van het Pluriel forum maakte het duidelijk: Hogere poten en een net iets andere hoek stuur/stoel enzovoort.

Na wat heen en weer geharrewar met de verkoper over prijs en leverdatum komt er ergens in augustus een zwarte XC90 op de oprit. Ik ben best wel gespannen hoe het bevalt, ik moet erg wennen aan het massieve model en het gedonder met vooral mijn linkerheup wordt steeds irritanter.

Het betekent ook dat de V70XC naar een ander kan gaan. Eigenlijk is het grootste probleem de vering die 10 centimeter hoger zou moeten zijn voor de instap. APK is tot maart geloof ik, veel dingen zijn door vrienden gedaan dus het ontbreekt aan bonnen hoewel ik wel nog wat bestelbewijzen heb van het een en ander.

Geartronic heeft last bij het wegrijden, onderweg draait het best wel fijn. In de buurt 1 op 7 op gas, lange ritten 1 op 10.

Vraagprijs voor de V70? Geen idee eigenlijk, ik zie wel als ik hem op MP en FB aanbiedt. Vermoedelijk komt het in de buurt van wat ik destijds voor de motor betaald heb, zonder de inbouw 😊 Of misschien kan ik doen wat ik met mijn laatste 940 heb gedaan: Omzetten in onderdelen en arbeidsuren voor de nieuwe bolide.

Nou ja, morgen de “nieuwe Pluriel” ophalen en de vervanger gaan verkopen. Heeft mijn Lief weer airco en een werkend dak.

Dank voor het lezen en meeleven!
JP
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5068
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 23.07.2024 - 14:01  ·  #2
Heb je foto's van je nieuwe aanwinst?
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 23.07.2024 - 18:50  ·  #3
Veel plezier alvast met de XC 90.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 23.07.2024 - 20:36  ·  #4
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Maar, is het wel zo slim om een auto te kopen waarbij de automaat niet lekker meer is?
MacToob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Stedum
Leeftijd: 38
Berichten: 56
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 24.07.2024 - 09:55  ·  #5
Quote door [-Tom-]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Maar, is het wel zo slim om een auto te kopen waarbij de automaat niet lekker meer is?


Volgens mij ging dat van de Geartronic over de te verkopen V70XC?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3823
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 24.07.2024 - 10:36  ·  #6
Quote door MacToob

Quote door [-Tom-]

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Maar, is het wel zo slim om een auto te kopen waarbij de automaat niet lekker meer is?


Volgens mij ging dat van de Geartronic over de te verkopen V70XC?


OHja, ik zie het nu. De topics/posts van TS zijn niet altijd even duidelijk :D
@jpelverding, ik zou even een duidelijk verkooptopic maken, nu heb je een verhaal getypt met daarin tussendoor de vermelding dat je je auto weg doet.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 500
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

verkoop post komt binnenkort.

 · 
Posted: 24.07.2024 - 23:18  ·  #7
Sinds vandaag hebben we een derde auto dus ik kan wel even zonder Volvo, als ik tenminste de aanhanger geleegd heb bij de stort, hopelijk vrijdag. Ik moet zeggen, zo'n C3 pluriel rijdt heel anders dan een XC. Ik wil mezelf geen hooligan noemen in dat karretje maar ik bespeur een zekere agressie, hoog in de toeren voor wat snelheid :) Even niet bezadigd en chill dus achter het stuur. Over twee weken komt het slagschip, dan wordt ik weer een ouwe man in een overmaatse SUV.

Maar ik had net mijn buurman gesproekn over wat langere veren, dempers, lift-kitje en misschien de stoel wat aanpassen van de V70. Wordt vervolgd!
Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 205
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Mijn heupen hebben het besluit genomen.

 · 
Posted: 25.07.2024 - 09:15  ·  #8
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte.
En veel plezier met de Pluriel en alvast de XC.
De XC90 met zwaailampen, die ik te leen had, reed heerlijk en mooi overzicht over het verkeer.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0