Zo, hier een verslag van mijn bevindingen :
Woensdag de V70 achtergelaten bij de Volvospecialist in Hardenberg voor o.a. het vervangen van de draagarmen, kleppen stellen, lekke uitlaat, nieuwe banden voor.
In de loop van de dag contact gehad met Erwin Schroer, er is een technische beoordeling gemaakt. De uitlaat is niet lek, kleinigheidje wat opgelost wordt.
Wel extra tegengekomen zijn rubbers aan de bovenzijde van de schokbrekers die gescheurd zijn en de stuurkogels waarvan er eentje behoorlijk speling heeft, de andere wel iets maar niet zoveel. Ik besluit beide + de rubbers ook te vervangen.
Afgesproken om de auto op vrijdag weer op te halen.
Wat vermeld de rekening :
- draagarmrubbers versleten, nieuwe draagarmen monteren (leek mij beter dan alleen de rubbers te doen, dit mede na overleg en het advies hier op het forum)
- bovenste veerpootrubbers ingescheurd en vervangen, hiervoor schokdempers de- en monteren
- beide stuurkogels vervangen ivm speling
- sporingcontrole rondom + uitlijnen
- voorbanden versleten en vervangen
- balanceren en ventielen vervangen
- gasklep erg vervuild, deze reinigen
- linksachter twee lampjes vervangen (op mijn verzoek)
- kleppen stellen, hiervoor nokkenassen demonteren
- opmeten en afstelbussen op maat maken
- opnieuw afstellen, diverse werkzaamheden
- achterdemper, kleine lekkage gerepareerd
- servicelamp resetten
Berekening :
- 2 pirelli banden Cinturato 91Y
- tubeless ventiel 2x
- balanceren
- verwijderingsbijdrage banden
- veerpootlager/rubber
- spoorstangkogel binnenste
- draagarm links V70
- draagarm rechts V70
- uitlijnen vierkant en bijstellen
- vloeibare pakking Volvo
- keerring (2x)
- afdekkap
- klepstelbussen op maat
- bajonetlamp bol
- asymetrische autolamp
- div kleinmateriaal
- arbeidsloon
- ruitenwissers 2x (was nog niet direct noodzakelijk, maar ik heb ze toch maar vervangen)
Een aardig lijstje zo. Voor mijn eigen vervoer kreeg ik een leenauto mee, de V70 van de zaak.
Inmiddels al weer een 100km gereden. En wat een verschil. Nu gaat de auto weer rechtdoor als je het stuur loslaat.
Conclusie :
Over de hele gang van zaken, het voortraject (ik was er al eens binnengelopen voor info), het overleg, de uitgebreide uitleg aan de hand van de rekening en de prijs ben ik dik tevreden. Ook stond de auto netjes gewassen (incl velgen gereinigd) voor de deur te wachten.
Wat mij betreft : Volvoservice Hardenberg is een prima adres voor Volvorijders.
Woensdag de V70 achtergelaten bij de Volvospecialist in Hardenberg voor o.a. het vervangen van de draagarmen, kleppen stellen, lekke uitlaat, nieuwe banden voor.
In de loop van de dag contact gehad met Erwin Schroer, er is een technische beoordeling gemaakt. De uitlaat is niet lek, kleinigheidje wat opgelost wordt.
Wel extra tegengekomen zijn rubbers aan de bovenzijde van de schokbrekers die gescheurd zijn en de stuurkogels waarvan er eentje behoorlijk speling heeft, de andere wel iets maar niet zoveel. Ik besluit beide + de rubbers ook te vervangen.
Afgesproken om de auto op vrijdag weer op te halen.
Wat vermeld de rekening :
- draagarmrubbers versleten, nieuwe draagarmen monteren (leek mij beter dan alleen de rubbers te doen, dit mede na overleg en het advies hier op het forum)
- bovenste veerpootrubbers ingescheurd en vervangen, hiervoor schokdempers de- en monteren
- beide stuurkogels vervangen ivm speling
- sporingcontrole rondom + uitlijnen
- voorbanden versleten en vervangen
- balanceren en ventielen vervangen
- gasklep erg vervuild, deze reinigen
- linksachter twee lampjes vervangen (op mijn verzoek)
- kleppen stellen, hiervoor nokkenassen demonteren
- opmeten en afstelbussen op maat maken
- opnieuw afstellen, diverse werkzaamheden
- achterdemper, kleine lekkage gerepareerd
- servicelamp resetten
Berekening :
- 2 pirelli banden Cinturato 91Y
- tubeless ventiel 2x
- balanceren
- verwijderingsbijdrage banden
- veerpootlager/rubber
- spoorstangkogel binnenste
- draagarm links V70
- draagarm rechts V70
- uitlijnen vierkant en bijstellen
- vloeibare pakking Volvo
- keerring (2x)
- afdekkap
- klepstelbussen op maat
- bajonetlamp bol
- asymetrische autolamp
- div kleinmateriaal
- arbeidsloon
- ruitenwissers 2x (was nog niet direct noodzakelijk, maar ik heb ze toch maar vervangen)
Een aardig lijstje zo. Voor mijn eigen vervoer kreeg ik een leenauto mee, de V70 van de zaak.
Inmiddels al weer een 100km gereden. En wat een verschil. Nu gaat de auto weer rechtdoor als je het stuur loslaat.
Conclusie :
Over de hele gang van zaken, het voortraject (ik was er al eens binnengelopen voor info), het overleg, de uitgebreide uitleg aan de hand van de rekening en de prijs ben ik dik tevreden. Ook stond de auto netjes gewassen (incl velgen gereinigd) voor de deur te wachten.
Wat mij betreft : Volvoservice Hardenberg is een prima adres voor Volvorijders.