23 april 2009 | Tekst: Nic de Boer | Bron: Autoweek.nl
Volvo kan de extra schone Drive-modellen uitrusten met het sportieve R-Design-pakket.
Volvo heeft onlangs Drive-modellen op de markt gebracht van de C30, S40 en V50 die alle een bescheiden 119 gram CO2 uitstoten. Omdat de reductie vrij gemakkelijk is bereikt, is er volgens Volvo marge om het R-Design-pakket te monteren. “Zelfs met dit spoilerpakket, zitten de modellen nog onder de 120 gram per kilometer,” aldus Volvo.
Het pakket bestaat uit een bodykit met voor- en achterspoilers en zijskirts. De S40 en V50 hebben een achterspoiler en de C30 heeft bovendien een 90 mm dikke stortkoker als uitlaatpijp. Ook omvat het R-Design-pakket 17 inch wielen en een met gepolijst metaal afgewerkte grille en zijspiegels. In het interieur zijn de zetels deels met leder bekleed en er zijn aluminium sportpedalen.
Aan de voorzijde zijn de speciaal voor de Drive-modellen ontwikkelde windgeleiders gebleven er is een R-Design-logo in de grille. Het chassis ligt bovendien een centimeter dichter bij het asfalt dan bij de normale C30, S40 en V50. Dat zorgt volgens de fabrikant niet alleen voor een lager verbruik, maar ook voor een beter gevoel met de weg.
Volvo kan de extra schone Drive-modellen uitrusten met het sportieve R-Design-pakket.
Volvo heeft onlangs Drive-modellen op de markt gebracht van de C30, S40 en V50 die alle een bescheiden 119 gram CO2 uitstoten. Omdat de reductie vrij gemakkelijk is bereikt, is er volgens Volvo marge om het R-Design-pakket te monteren. “Zelfs met dit spoilerpakket, zitten de modellen nog onder de 120 gram per kilometer,” aldus Volvo.
Het pakket bestaat uit een bodykit met voor- en achterspoilers en zijskirts. De S40 en V50 hebben een achterspoiler en de C30 heeft bovendien een 90 mm dikke stortkoker als uitlaatpijp. Ook omvat het R-Design-pakket 17 inch wielen en een met gepolijst metaal afgewerkte grille en zijspiegels. In het interieur zijn de zetels deels met leder bekleed en er zijn aluminium sportpedalen.
Aan de voorzijde zijn de speciaal voor de Drive-modellen ontwikkelde windgeleiders gebleven er is een R-Design-logo in de grille. Het chassis ligt bovendien een centimeter dichter bij het asfalt dan bij de normale C30, S40 en V50. Dat zorgt volgens de fabrikant niet alleen voor een lager verbruik, maar ook voor een beter gevoel met de weg.