Minder Motor vermogen na het inschakelen cruise control.

plorie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

Re: Minder Motor vermogen na het inschakelen cruise control.

· 
Posted: 05.12.2011 - 16:26  ·  #16
Ik denk dat het een software en/of sensor probleem is, aangezien het probleem weg is nadat je opnieuw start. Op dat moment reset de auto zich, bij een mechanisch probleem zou je dit niet hebben.
MijnS60
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

· 
Posted: 05.12.2011 - 16:49  ·  #17
Ja vermoed de dealer ook al die gaat ook met volvo nederland in overleg.

aleen het rare is dat het 99/100 gaat het goed en die 1/100 fout je weet dus niet precies waar het vandaan komt.

Ik zou zelf zeggen compleet nieuwe software laden voor alle componenten om te zorgen dat de software voor 90% goed is.
En dan kijken wat er gebeurd.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.12.2011 - 18:54  ·  #18
Quote door MijnS60

Ik zou zelf zeggen compleet nieuwe software laden voor alle componenten om te zorgen dat de software voor 90% goed is.
En dan kijken wat er gebeurd.

Zoals plorie ook al aangaf, ligt dit wel voor de hand.
Ik ben nieuwsgierig wat er uit gaat komen.
Wij duimen voor je. ;-)
marks

Subject:

· 
Posted: 08.12.2011 - 13:10  ·  #19
Hallo Ik heb een Volvo XC90 2003 AWD 2.5 turbo met geartronic,
Ik heb exact hetzelfde probleem. En het vreemde is (vandaar dat ik reageer) dat hij het nu 5 keer heeft gedaan. En elke keer op de A2 bij eindhoven.
Na de eerste keer ben ik probleemloos naar Parijs en Dusseldorf gereden met de auto, en van alle 5 keren dat ik de storing heb gehad, is dit gebeurd op de A2 bij eindhoven. meestal in zuidelijke richting, 1 maal in noordelijke richting.
Erg vreemd allemaal. De eerste keer was eind oktober 2011.
Zijn er meer mensen met dit probleem op de A2? Mijn reden van reageren is omdat ik zag dat je het ook had op de A2 bij eindhoven.
Ik was zelf aan het vermoeden dat er daar een probleem zit in een zendmast of iets dergelijks die een motorstoring in de computer oproept. Heb wel eens vaker gehoord dat dit mogelijk is/was.

Bij mij gebeurt het ook altijd (vermoed ik) als ik eerst afrem, en de cruise control aan heb staan en dan weer gas geef om in te halen. Snelheid ook meestal in de buurt van 120.
Ik had zelf het vermoeden dat de cruise control ermee te maken heeft, maar ben nog niet zeker.
Daarna is het motor uit en aan en alles rijdt weer.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2011 - 14:30  ·  #20
Hallo Marks,

Ik heb dit topic geopend omdat ik dit probleem dus ook heb en ook op de A2 maar ook A12 rond Utrecht en nog niet gehad bij eindhoven waar ik ook veel kom.

Heb je terug gelezen? laat deze actie bij jou anders ook proberen het kan niks kwaad maar dan kunnen we kijken of dit bijjou wel werkt.

Gaat jou motor ook zo lopen kantelen als dat gebeurd? ik moet mijn motor echt uitzetten anders kan ik niet meer rijden, en na het herstarten niks aan de hand.

Echter is dan wel de bak de weg effe kwijt en gaat hij tussen de profilen zoeken welk profiel bij mijn rijstijl hoort.

Ben je toevallig al bij de dealer geweest zoja wat kwam daar naar voren? Laten we onze kennis daarin delen wellicht kunnen we dan iets meer vinden :D
plorie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2011 - 16:29  ·  #21
Even een hele rare gedachtenkronkel... ik heb ooit een topic gelezen over problemen op een bepaald traject die naderhand terug geleid was op de navigatie. Daarin was het probleem dat de weg was omgelegd en de navi in de war raakte.
Verwijder de navi-cd eens en kijk of het dan ook voorkomt. Ik weet het, klinkt ongelofelijk raar maar dit schiet me ineens te binnen! Rare storingen geven soms rare oplossingen.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.12.2011 - 09:14  ·  #22
Ik heb op het moment van het probleem de navi niet aanstaan dus vermoed dat het niet daar vandaan komt.
Ik kan natuurlijk wel eens proberen maar dan zul je net zien dat het de eerste tijd niet voorkomt en net als ik een keer moet rijden met navi dat het dan niet voorkomt.

Het probleem komt bij mij spontaan zonder te kunnen zeggen van 1 keer in de 2 weken.. of iets in die strekking.
plorie
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.12.2011 - 23:12  ·  #23
Vast ingebouwde navi's volgen altijd je route, ongeacht of de navigatie geactiveerd is (staat nl. nooit uit). De gyroscoop en gps-ontvanger + het kaartmateriaal zorgen ervoor dat de auto altijd weet waar hij is, zodat een navigatieopdracht gelijk berekend kan worden indien nodig.
Daar kan het dus altijd nog mis gaan. Het is de makkelijkste en allergoedkoopste manier om te proberen.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 10.12.2011 - 10:28  ·  #24
Oke daar heb je wel gelijk in ja, GPS staat nooit uit maar ik dacht de rest wel, ik zal de DVD er dan eens uithalen heb hem voor zo ver in weet nu toch niet nodig.

Verder is mee denken altijd welkom mocht dit niet werken ga ik het volgende weer testen.
petertenasbroek@gmail.com
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 18.12.2016 - 19:52  ·  #25
Het is al een oud bericht maar nog geen oplossing.
Ik heb dit nu ook 2 x gehad!
Volvo XC90 2.5t awd geartronic 2003

Bij mij begint de storing bij gebruik cruisecontrol
Ergens tussen 80 en 120 km per uur.
Na de pause knop te hebben gebruikt en weer terug wil naar de laatste snelheid,
Dan ontstaat de storing.
Ook bij mij zelfde storingsmeldingen.
Auto stoppen. Opnieuw starten en weer rijden.
Wie heeft er nog tips of bevindingen?
martijnvk
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 18:22  ·  #26
Is dat enkel wanneer je vermogen vraagt? Of gewoon zomaar op constante snelheid?
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 18.01.2017 - 19:44  ·  #27
Ik heb dat ook gehad, maar na het (laten) schoonmaken van het gasklephuis is het probleem niet meer teruggekomen

Selected quotes for multi-quoting:   0