Party people.
Afgelopen vrijdag reed ik weg en ik moest even gas geven om in te voegen op een drukke weg. Ineens viel het vermogen weg (alsof de motor uitging). De boordcomputer meldt "minder vermorgen), een typfoutje denk ik, zou minder vermogen moeten zijn. Tenzij de auto bedoelde dat morgen minder ver kon.....
Ik kwam erachter dat, af en toe, het vermogen weg valt als ik boven de 4000 toeren kom. Daaronder heb ik geen problemen.
Ik heb daarbij twee andere zaken.
1. De versnellingsbak schakelt soms niet lekker terug van de 3 naar twee (bonk) en blijft heel soms even hangen bij het terugschakelen in een soort neutraal stand.
2. Het rempedaal sist soms als ik het los laat (lang niet altijd)
Aangezien het eerste advies altijd uitlezen is heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt bij een Volvo specialist om de boel uit te lezen.
Iemand van jullie ervaring met bovenstaande of nog beter, de combinatie van dingen?
Het betreft een V70n uit 2000, 2.4T automaat met zo'n 312.000 km.
Afgelopen vrijdag reed ik weg en ik moest even gas geven om in te voegen op een drukke weg. Ineens viel het vermogen weg (alsof de motor uitging). De boordcomputer meldt "minder vermorgen), een typfoutje denk ik, zou minder vermogen moeten zijn. Tenzij de auto bedoelde dat morgen minder ver kon.....
Ik kwam erachter dat, af en toe, het vermogen weg valt als ik boven de 4000 toeren kom. Daaronder heb ik geen problemen.
Ik heb daarbij twee andere zaken.
1. De versnellingsbak schakelt soms niet lekker terug van de 3 naar twee (bonk) en blijft heel soms even hangen bij het terugschakelen in een soort neutraal stand.
2. Het rempedaal sist soms als ik het los laat (lang niet altijd)
Aangezien het eerste advies altijd uitlezen is heb ik vanmiddag een afspraak gemaakt bij een Volvo specialist om de boel uit te lezen.
Iemand van jullie ervaring met bovenstaande of nog beter, de combinatie van dingen?
Het betreft een V70n uit 2000, 2.4T automaat met zo'n 312.000 km.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).