Goedemorgen allen deze morgen!
sinds kort heb ik een probleem met mijn Bi-Fuel.
eerst even een paar weetjes
- nu bijna 462 duizend op de klok
- altijd netjes zijn onderhoud gehad
- moet nu de DB riem gaan vervangen vanwege de kilometrage
- altijd netjes op tijd onderhoud gehad
ongeveer 2 maanden geleden begon ze een beetje te zeuren in de zin van starten en lopen op 4 cilinders dit ook merkbaar
aan het stationair lopen en rijden, wanneer je optrekt bij opgaan snelweg krijg je vervolgens ook de melding in de DIM
"Trek rustig op of schakel op" en dit terwijl ik niet als een gek gas geef (doorschakelen gaat moeilijk met een automaat)
uitlezen gaf misfire cilinder 4, hierop bobine 5 met 4 verwisseld en getest, bood helaas geen oplossing (alle 5 de bobines zijn
overigens anderhalf jaar geleden vervangen) vervolgens verder kijken en de bougie 4 met 5 verwisseld.
Dit gaf wel een ander beeld, Misfire op cilinder 5! hierop direct alle NGK bougies vervangen (heb hier nooit problemen mee
gehad eigenlijk) en vervolgens een paar weken probleemloos gereden (oa een rit van 400 + kilometers)
Helaas is vorige week nu alleen weer het probleem terug gekomen, wederom misfire op cilinder 4!
ik lees hem voornamelijk uit met Torque (makkelijk snel) maar ga dadelijk nog even de precieze foutcodes eruit halen
met Vida. toch ben ik wel zeer nieuwsgierig naar jullie mening wat dit kan zijn. ben zeer bang dat er intern iets
in het blok mis is. mocht dit zo zijn dan is mijn keuze overigens simpel, ik weet een Bi-Fuel blok te liggen welke ik voor een nette
prijs kan aanschaffen en deze wil ik dan erin leggen, ik wil dan uiteraard de nieuwe riem en waterpomp hier ook op leggen
en eventueel nog wat andere zaken vernieuwen / overzetten (PCV bijvoorbeeld overzetten) uiteraard heb ik liever dat dit blok goed is, scheelt mij een klap werk en hoef geen brug / hulp te zoeken
hebben jullie ideeën??
sinds kort heb ik een probleem met mijn Bi-Fuel.
eerst even een paar weetjes
- nu bijna 462 duizend op de klok
- altijd netjes zijn onderhoud gehad
- moet nu de DB riem gaan vervangen vanwege de kilometrage
- altijd netjes op tijd onderhoud gehad
ongeveer 2 maanden geleden begon ze een beetje te zeuren in de zin van starten en lopen op 4 cilinders dit ook merkbaar
aan het stationair lopen en rijden, wanneer je optrekt bij opgaan snelweg krijg je vervolgens ook de melding in de DIM
"Trek rustig op of schakel op" en dit terwijl ik niet als een gek gas geef (doorschakelen gaat moeilijk met een automaat)
uitlezen gaf misfire cilinder 4, hierop bobine 5 met 4 verwisseld en getest, bood helaas geen oplossing (alle 5 de bobines zijn
overigens anderhalf jaar geleden vervangen) vervolgens verder kijken en de bougie 4 met 5 verwisseld.
Dit gaf wel een ander beeld, Misfire op cilinder 5! hierop direct alle NGK bougies vervangen (heb hier nooit problemen mee
gehad eigenlijk) en vervolgens een paar weken probleemloos gereden (oa een rit van 400 + kilometers)
Helaas is vorige week nu alleen weer het probleem terug gekomen, wederom misfire op cilinder 4!
ik lees hem voornamelijk uit met Torque (makkelijk snel) maar ga dadelijk nog even de precieze foutcodes eruit halen
met Vida. toch ben ik wel zeer nieuwsgierig naar jullie mening wat dit kan zijn. ben zeer bang dat er intern iets
in het blok mis is. mocht dit zo zijn dan is mijn keuze overigens simpel, ik weet een Bi-Fuel blok te liggen welke ik voor een nette
prijs kan aanschaffen en deze wil ik dan erin leggen, ik wil dan uiteraard de nieuwe riem en waterpomp hier ook op leggen
en eventueel nog wat andere zaken vernieuwen / overzetten (PCV bijvoorbeeld overzetten) uiteraard heb ik liever dat dit blok goed is, scheelt mij een klap werk en hoef geen brug / hulp te zoeken
hebben jullie ideeën??