Misschien toch weer afscheid nemen…?

 
 
 
 
 
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 365
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Misschien toch weer afscheid nemen…?

 · 
Posted: 20.08.2024 - 12:38  ·  #31
Quote door ProVolvo

Verstandig besluit. Ondanks dat hier meerdere leden je op andere gedachten wilden brengen moet jij je hart volgen.
Ik ben al bijna 40 jaar Volvo verslaafd en heb dit overgebracht op mijn vrouw en zoon. Maar dat wil niet zeggen dat ik in de toekomst niet open zou staan voor een ander merk. Ligt eraan wat mijn wensen dan zijn en wat het Volvo gamma te bieden heeft.


Yup. Ik ben aan het kijken naar een hoger model. Dan zou je denken, na een V70'05 t5 model, dat je voor een xc90 gaat.
De xc60 is echt qua kofferbak veel te klein (ivm rolstoel gebruik van mijn oudste zoon).

Echter raak er niet uit met de oudere generatie xc90 vwb de motorisering. De v8 lijkt de aangewezen motorisatie ivm vermogen/rijgedrag en gewicht auto. Echter het verbruik staat me niet aan. Dat is nog veel meer dan de T5 vwb tankinhoud en verbruik. Dat match niet met de toekomst.

De nieuwe generatie cx90 is gewoonweg veels te duur.
Daarom denk ik aan de Skoda Kodiaq. Het liefst aan de 2 liter.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 104
Berichten: 556
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Misschien toch weer afscheid nemen…?

 · 
Posted: 20.08.2024 - 15:57  ·  #32
Quote door Wimwerf

Quote door ProVolvo

Verstandig besluit. Ondanks dat hier meerdere leden je op andere gedachten wilden brengen moet jij je hart volgen.
Ik ben al bijna 40 jaar Volvo verslaafd en heb dit overgebracht op mijn vrouw en zoon. Maar dat wil niet zeggen dat ik in de toekomst niet open zou staan voor een ander merk. Ligt eraan wat mijn wensen dan zijn en wat het Volvo gamma te bieden heeft.


Yup. Ik ben aan het kijken naar een hoger model. Dan zou je denken, na een V70'05 t5 model, dat je voor een xc90 gaat.
De xc60 is echt qua kofferbak veel te klein (ivm rolstoel gebruik van mijn oudste zoon).

Echter raak er niet uit met de oudere generatie xc90 vwb de motorisering. De v8 lijkt de aangewezen motorisatie ivm vermogen/rijgedrag en gewicht auto. Echter het verbruik staat me niet aan. Dat is nog veel meer dan de T5 vwb tankinhoud en verbruik. Dat match niet met de toekomst.

De nieuwe generatie cx90 is gewoonweg veels te duur.
Daarom denk ik aan de Skoda Kodiaq. Het liefst aan de 2 liter.


Grappig, ik ben me ook eens gaan orienteren op andere automerken dan volvo toen ik besloten had om de XC70 eruit te doen. De nieuwe (SPA) Volvo's vind ik prachtig maar konden mij ook niet echt bekoren (met name vanwege de afwezigheid van knopjes op het dashboard en de flinke prijzen). En dan blijkt dat er echt wel nog heel veel ander moois is voor dezelfde prijs (en kwaliteit) als een V60 of V90 van 5-6 jaar oud. In mijn geval kwam er een volvo op mijn pad die ik niet kon weigeren maar anders had het zomaar een BMW kunnen wezen.
Basdriver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoek van Holland
Leeftijd: 45
Homepage: exile.social/@Basd…
Berichten: 18
Geregistreerd: 05 / 2024
Subject:

Re: Misschien toch weer afscheid nemen…?

 · 
Posted: 25.08.2024 - 15:04  ·  #33
Zoals beloofd, even een foto. Het is niet de station geworden en ben toch uitgekomen op een mooi steel grey 9-5 sedan 2.3T vector, dus de “chique” uitvoering. Niet alle opties maar wel de meeste en vooral, weinig kilometers en origineel Nederlands. Nog geen tijd gehad om m een goede wasbeurt te geven en foto’s te maken.

(S80 nog te koop.)

[img][/img]
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39870
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Misschien toch weer afscheid nemen…?

 · 
Posted: 25.08.2024 - 22:59  ·  #34
Mooie Saab.
Veel fijne kilometers ermee.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0