Moeilijke start

 
 
 
 
 
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 29.10.2018 - 11:08  ·  #16
Misschien dat door slijtage/slecht brandstoffilter de pomp wat meer moeite heeft de boel op druk te brengen,en dus wat meer tijd nodig heeft.
Geen idee of dat daadwerkelijk zo werkt,maar mijn alfa startte altijd een stuk beter als ik hem even 2 seconden op contact zette voordat ik hem daadwerkelijk startte.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 29.10.2018 - 14:06  ·  #17
Is ook wel logisch. Normaal zou het systeem wat restdruk moeten hebben, juist om goed te kunnen starten. Soms kan het voorkomen dat die restdruk wegvalt en daarvoor zou je idd de auto beter eerst 2 seconden op contact kunnen laten staan. De brandstofpomp draait een seconde of 5 voordat hij automatisch afslaat als de motor niet loopt en kan dan mooi het systeem weer onder druk zetten.
MauritsVM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 33
Berichten: 82
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 30.10.2018 - 07:16  ·  #18
Bedankt voor de tips.
Ik heb het vanochtend geprobeerd, om de pomp eerst 2 sec te laten draaien. Ik moet zeggen dat het nog niet echt veel beter ging, wellicht was ik nog steeds te gehaast. Morgen nog eens proberen.
Diechel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 244
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 30.10.2018 - 20:31  ·  #19
Ik wacht altijd tot de brandstofpomp klaar is met opbouwen van druk wanneer het contactslot op 2 wordt gezet. Daarna start ik hem pas. Doe ik het eerder dan zakt hij vaak in bij starten.

Edit:

Oops las alleen de 1e pagina :P
MauritsVM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 33
Berichten: 82
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 31.10.2018 - 07:23  ·  #20
Wat mij gisteren voor de 2e keer opviel: Ik start de motor ( weer niet soepel) en ik ruik een vreemde geur. Er kwam ook een klein beetje rook uit de uitlaat. Het is qua geur niet zoet oid zoals je wel eens leest. Het rook gewoon naar verbanding, maar wel meer dan normaal.

Collega die bij de auto stond op dat moment merkte op dat het leek of de kleppen niet helemaal functioneerde oid.

Gistermiddag met de garage gebeld omdat ik het toch wel vervelend vind om zo te rijden. We konden gelukkig elektrisch probleem uitsluiten. Door mijn ervaring met de geur icm het feit dat ik heel veel op gas rijd, kwamen we op de conclusie dat het wellicht vervuilde injectoren zouden kunnen zijn.

Voor nu dus het advies om even alleen op benzine te rijden, en dan het liefst de duurdere variant.

Er zijn ook speciale injector cleaners te koop, iemand hier ervaring mee?

PS dit topic moet nu wellicht verplaatst worden vanuit elektro.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5197
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 31.10.2018 - 08:01  ·  #21
Ik zou inderdaad ook even alleen op benzine gaan rijden, misschien start de auto (perongeluk) op 2 brandstoffen, zou dan bijv een lekkende gas injector kunnen zijn.

Injector cleaners zijn er legio. Ik verkoop MecaTech. De oude garde van Forté is dit product gaan verkopen onder hun eigen naam.

Wat ook zou kunnen is dat er ergens een vacuumlek zit. Rookmachine is de ultieme test hiervoor.
MauritsVM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 33
Berichten: 82
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 31.10.2018 - 09:15  ·  #22
Ik mag hopen dat het geen lekkende LPG injector is. Deze heb ik 01-2018 nog vervangen, omdat de oude kapot waren. Zou dit dan de aansluiting kunnen zijn?
Hoe test ik het beste of het lekt?

Hoe test ik een vacuumlek?
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1974
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 31.10.2018 - 11:49  ·  #23
Vacuumtesten:
Naast een rookmachine (de makkelijkste manier) kan je ook met lichte overdruk werken. De procedure hiervoor staat beschreven in Vida.
Als je een vaccumlek hebt zal Vida dat overigens ook aangeven.

Wat het m.i. ook zou kunnen zijn: een verbrande uitlaatklep. In het begin gaat starten dan moeilijker en krijg je deels onverbrand mengsel in de uitlaat. Bij het rijden zal je in eerste instantie niet zoveel merken. Als de klep verder verbrand ga je het uiteraard ook tijdens het rijden merken.
MauritsVM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Leeftijd: 33
Berichten: 82
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Moeilijke start

 · 
Posted: 05.11.2018 - 07:25  ·  #24
Op advies van de garage heb ik afgelopen week op benzine gereden. Hij start nu elke keer weer normaal.
Garage dacht dat het vieze injectoren waren, dus een busje injector cleaner door de tank gedaan.

So far so good, bedankt voor de hulp!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0