Quote door Bolbo
Na mij de zondvloed, tja, dat heeft ons hier wel gebracht sinds de Industriele Revolutie. Die heeft ons ook geweldig veel voorspoed gebracht in de Westerse wereld, maar wel op fossiele brandstoffen. Niet 'zo langzamerhand' maar al een jaar of 20 dat men de effecten van klimaatverandering begint in te zien, wordt het tijd voor de 'sustainable' revolutie. Of dit hele stikstofverhaal daar nu zo geweldig in helpt weet ik niet, in andere landen is men volgens mij niet zo rigoreus bezig (maar NL is ook de grootste landbouwexporteur van de wereld na USA, dus "wij zijn een klein landje" gaat hier niet op!), maar ik denk wel dat we goed bezig zijn met de snelheid in ontwikkeling van schonere vormen van energie.
En het zijn niet alleen degenen met kinderen die iets verder voor zich uitkijken, intussen beginnen de kinderen de oudere generaties onder druk te zetten (want die hebben doorgaans de beslisbevoegdheid)... vraag maar aan Gretha Thunberg
Ik ben het er gehele mee eens dat er in NL maatregelen moeten getroffen om minder fossiele brandstoffen te gebruiken.
Maar dat betekend nu wel da Nl vele miljarden uitgegeven heeft aan biomassa centrales die blijkbaar meer uitstoot hebben dan een vervuilende kolen centrale.
En daarvoor moeten op andere plekken vd wereld mega grote bossen gekapt worden.
In één woord BELACHELIJK.
Wij moeten van het gas af want goedkoop gas uit Rusland willen we niet hebben.
Onze buren uit het oosten lachen zich de ballen uit de broek en halen het gas uit Rusland waarbij iedereen die zich aansluit op het gas net kortingen krijgt.
Trouwens,
In Spanje krijgen ze ook kortingen om het gasnet te gaan gebruiken.
Nee wii niet, warmte pompen moeten we kopen.
Miljarden subsidies voor electrische (groene) auto's die na een paar jaar verkocht worden aan het buitenland.
Er kan stroom opgewekt worden dmv bijvoorbeeld zee water. Getijden tubines.
Maar nee, wij kopen biomassa centrales.
Nederland gaat economisch geheel naar de bliksem.
Volledig en dat met dank aan de idioten van D66 en GL aangevuld met de groter partijen.
Ik schreef het al eerder,
De problemen ontstaan door de overbevolking en daar wil de wereld niks aan doen.
Als we straks weer 2 miljard meer inwoners hebben die auto's rijden, huizen warm stoken en de lampen moeten laten branden zal de opwarming alleen maar versnellen.
We kunnen wel zeggen dat we met zijn allen teveel consumeren.
Maar 10 miljard mensen consumeren het dubbele van 5 miljard mensen.
DAAR moeten de overheden eens wat aan doen,