Opmerking komt vanuit VIDA.
Opmerking! Als een voertuig een vals alarm geeft, kan dit worden veroorzaakt door:
1. Storing in het alarmsysteem.
2. Dat er door temperatuurschommelingen verschillende luchtlagen in het passagierscompartiment van het voertuig zijn ontstaan. Als de luchtlaag in het passagierscompartiment begint te bewegen, kan dat het alarm activeren.
Bij punt 2 heb ik het vermoede dat dit slaat op de bewegingssensor, deze detecteerd ook de temperatuur in het passagierscompartiment.
Wat nu als ik de standkachel geactiveerd heb en in de nacht de auto in de vrieskou warm gestookt gaat worden door de standkachel bij deze actie zal dus het alarm geactiveerd worden zoals bovenstaande beschrijft.
Dit lijkt mij een niet gewenste actie en hierbij is het dan te hopen dat de ECU weet dat de standkachel ingeschakeld is en dat het alarm dan niet afgaat.
Of heeft iemand hier een andere meninng over?
Opmerking! Als een voertuig een vals alarm geeft, kan dit worden veroorzaakt door:
1. Storing in het alarmsysteem.
2. Dat er door temperatuurschommelingen verschillende luchtlagen in het passagierscompartiment van het voertuig zijn ontstaan. Als de luchtlaag in het passagierscompartiment begint te bewegen, kan dat het alarm activeren.
Bij punt 2 heb ik het vermoede dat dit slaat op de bewegingssensor, deze detecteerd ook de temperatuur in het passagierscompartiment.
Wat nu als ik de standkachel geactiveerd heb en in de nacht de auto in de vrieskou warm gestookt gaat worden door de standkachel bij deze actie zal dus het alarm geactiveerd worden zoals bovenstaande beschrijft.
Dit lijkt mij een niet gewenste actie en hierbij is het dan te hopen dat de ECU weet dat de standkachel ingeschakeld is en dat het alarm dan niet afgaat.
Of heeft iemand hier een andere meninng over?