Mogelijkheid zelf standaard volvo alarm inbouwen

MijnS60
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 34
Subject:

Re: Mogelijkheid zelf standaard volvo alarm inbouwen

· 
Posted: 19.11.2011 - 18:43  ·  #31
Nee ik bedoel, dat het wel werkt alleen dat als ik van binnen de auto met de deuren op slot dan gaat de deur niet open(wat zo hoort volgens mij) en het alarm gaat dan niet af.

Zou dit wel moeten? Want dan móet ik dat nog effe uitzoeken.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.11.2011 - 00:10  ·  #32
Ah, ik denk dat ik het snap. Je kunt de deur gewoon niet openen van binnenuit om het te testen.
Dat komt omdat je de dead-lock functie hebt (na +/- 30 seconden na het afsluiten gaat de auto in dead-lock en is hij ook van binnen uit niet meer te openen, dat is idd normaal als die functie erop zit). Maar die kan je ook even uitschakelen.
Even uit m'n hoofd (maar in de handleding staat de exacte functie mocht het niet lukken):
Auto van contact af zetten, maar in stand 2 laten staan. Dan knop (in middenconsole, met die gebogen 'radar' streepjes erop) enkele seconden indrukken tot led gaat branden. Dan sleutel eruit en afsluiten. Dead-lock functie blijft nu uitgeschalkeld tot de auto opnieuw wordt geopend met de AB. En nu moet je de deur wel kunnen openen.
Deze knop diet er ook voor, als je straks hopelijk een interieursensor hebt, om die uit te schakelen, voor als je een huisdier of zo in de auto moet achterlaten.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.11.2011 - 08:27  ·  #33
Klopt ja, dat is de deadlock functie alleen had ik verwacht dat dan wel het alarm afging zodra de deadlock functie niet is uitgeschakeld.

als ik die uitschakel dan gaan de deuren wel open maar geen alarm en dat klopt.
Ik heb overigens gisteren de duiste pagina van volvo bekeken en daar staat dood leuk vermeld dat er een bewegingssensor in kan dus lijkt mij dat die bekabeling er wel ligt, dit moet ik nog gaan uitzoeken en hier komt nog een bericht over.
V70 2.4T
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 22.11.2011 - 23:42  ·  #34
Ja, een bewegingssensor kan er in, dat is het probleem niet. Maar voor de NL-versies is hij voorbereid, voor de Duitse niet. Komt omdat in NL voor klasse III een bewegingssensor verplicht is en in D kennelijk niet?? Zo is het mij althans uitgelegd.
Bij onze Oosterburen zal men de sensor dus wel met bekabeling en al inbouwen. Het is 100% mogelijk, de vraag blijft alleen waar die kabel aangesloten moet worden.
In mijn auto er naar gezocht en hij ligt er echt niet, ook niet maar een klein stukje in een van de A-stijlen. Nergens een 'loze stekker o.i.d., ales wat ik kon vinden heeft een functie. Maar zal eens bij de Duitse dealer hier in de buurt vragen hoe zij dat dan dien en waar ze de handel aansluiten, Als ik er een keer in de buurt ben en wat tijd over heb. (vreemd eigenlijk, nog geen 15 km verderop en ik kom er vrijwel nooit...).
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.11.2011 - 09:43  ·  #35
@V70 2.4T

Als je dit wil nagaan voor me heel erg graag.
Het lijkt mij ook te moeten kunnen alleen ja wat er meerdere al zegge waar.

Wat je zegt over de wetgeving klopt dat heb ik ook uitgezocht.

In duitsland hoeft voor een goedgekeurd klasse III alarm geen bewegingssensor geplaatst te zijn, wat ik hiervoor al zei hebben ze de optie wel beschikbaar maar hoe en wat staat er verder niet bij vermeld jammer genoeg:(

Het is dat ik geen duits spreek en er ook niet bij in de buurt woon anders had ik contact met ze opgenomen.

Ik ga nog een keer de A en B stijlen doorzoeken of ik iets kan vinden en ik wacht nog een reactie af van volvo nederland of zei me hier meer info over kunnen geven en dat komt dan zeker hier te staan.
Diesel70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2012 - 14:26  ·  #36
Geweldig topic.

Met veel belangstelling doorgelezen en ik ben van plan om bij mijn V70 dit ook te gaan doen.

Nog wel een laatste vraag: Bestaat de mogelijkheid nu ook om het alarm te laten certificeren?
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.01.2012 - 15:06  ·  #37
Dat is zeer zeker mogelijk.

Let alleen wel op dat een certificaat aanvragen in NL met een duitse import lastiger word vanwege dat er geen bewegings sensor in de hemel past.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.04.2012 - 21:55  ·  #38
@V70 2.4T

Toevallig nog eens in D geweest en daarbij toevallig nog aan me gedacht:D

On topic:

Nog steeds erg blij met het inbouwen van het alarm, hij heeft al 1 keer zijn werk goed gedaan :)
hoepel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Subject:

· 
Posted: 20.04.2012 - 19:30  ·  #39
Quote door MijnS60

hij heeft al 1 keer zijn werk goed gedaan :)

dat vraagt om uitleg..
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.04.2012 - 22:25  ·  #40
Quote door hoepel

Quote door MijnS60

dat vraagt om uitleg..

Nou, een keer in de nacht komt me vader naar boven naar me kamer.

Hij werd wakker van een alarm en ging kijken kwam zijn slaapkamer(slapen beneden) af en zag de alarm lichten van mijn auto en de sirene en dacht 'chips' straks zie ik alleen de achterlichten nog weg rijden.

Hij rent dus naar buiten toe, ondertussen ging de sirene stil maar er was niemand meer te zien.
Dus hij liep naar mij toe, Pat je alarm gaat af(ik had gelijk het een gevoel van wie aan me auto komt komt aan mij).
Ik zo het bed uit naar beneden ja hoor alarm lichten ik had gelijk allerlei beelden voor me(ruit eruit, velgen weg). Vader voor me naar buiten(alleen in boxer is wat koud met 2graden) maar kon niks zien.

2 dagen erna viel mij een rammel op, een wielmoer niet volledig vast :(
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 20.04.2012 - 22:39  ·  #41
Quote door MijnS60

Quote door hoepel

Quote door MijnS60

dat vraagt om uitleg..

Zo te lezen was het alarm voor jou geen overbodige luxe. :(
Mooi dat het erger heeft voorkomen.
hoepel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Subject:

· 
Posted: 22.04.2012 - 11:57  ·  #42
Quote door MijnS60

Quote door hoepel

Quote door MijnS60

dat vraagt om uitleg..

Nou, een keer in de nacht komt me vader naar boven naar me kamer.

Hij werd wakker van een alarm en ging kijken kwam zijn slaapkamer(slapen beneden) af en zag de alarm lichten van mijn auto en de sirene en dacht 'chips' straks zie ik alleen de achterlichten nog weg rijden.

Hij rent dus naar buiten toe, ondertussen ging de sirene stil maar er was niemand meer te zien.
Dus hij liep naar mij toe, Pat je alarm gaat af(ik had gelijk het een gevoel van wie aan me auto komt komt aan mij).
Ik zo het bed uit naar beneden ja hoor alarm lichten ik had gelijk allerlei beelden voor me(ruit eruit, velgen weg). Vader voor me naar buiten(alleen in boxer is wat koud met 2graden) maar kon niks zien.

Zo dan heb je wel geluk gehad!! Maar je heb toch wel slotbouten??! Zal ook niet altijd helpen, maar het maakt het wel iets lastiger.. Als ze het echt willen hebben tja dan hebben ze er wel wat voor over.. Helaas !!! :police:
JWP V70

Subject:

· 
Posted: 06.05.2012 - 19:59  ·  #43
Hoi mijns60 en mede forummers

Ben je er ondertussen al achter waar de kabel voor de bewegingssensor zit?
Mijn V70 heeft ook geen alarm en is ook geimporteerd uit Duitsland en heeft dus ook niet het al besproken plastic afdekkapje in het hemeltje maar ben toch wel van plan om toch een alarm in te bouwen.
MijnS60
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2012 - 23:29  ·  #44
Quote door BlackSaphire 2.5T

Hoi mijns60 en mede forummers

Ben je er ondertussen al achter waar de kabel voor de bewegingssensor zit?
Mijn V70 heeft ook geen alarm en is ook geimporteerd uit Duitsland en heeft dus ook niet het al besproken plastic afdekkapje in het hemeltje maar ben toch wevan plan om toch een alarm in te bouwen.

Tot op heden nog niet gevonden, mijn Duits is niet erg goed anders had ik een Duitse dealer kunne bellen met de vraag.

De rest van het alarm inbouwen met niveau sensor, sirene, led indicator(in ecc sensor) en motorkap sensor is makkelijk te doen dan alleen de software door de dealer.

Mocht jij de kabel gevonden hebben hoor ik dit vanzelf wel:) ik ga nog verder zoeken staat bij mij alleen op een laag pitje momenteel.
Lowdown
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 19.11.2012 - 22:31  ·  #45
Ook ik heb een duitse V70. Ik heb geen lampje op het dashbord, geen (zichtbare) bewegingssensor naast het schuifdak, maar wel een knopje op het dashboard om de bewegingssensor in de auto uit te zetten. Vreemd...

Selected quotes for multi-quoting:   0