Ik heb even uitgerekend hoeveel brandstof ik dan nog moet tanken om die 744.444km te halen.
Met de huidige prijs : bijna 100.000 euro.
47.500 liter, bijna 800 keer een tankbeurt van 60 liter.
Met mijn km/jaar kom ik dan op nog 27 jaar. . Alleen als ik de 93 haal en mn XC70 47 jaar.
Zeker zit ik daar aan te denken. Maar de auto staat nu net op z'n winterbanden en ik merk dat daar een trilling in zit bij 80km/u een hij trekt naar rechts. Zo gaat hij dus echt niet naar Joep.
Dus of opnieuw balanceren, of een andere goede set vinden of wachten tot het voorjaar...
heb nog wel een hele mooie 16 inch set met Perfo velgen erom. banden hebben amper 2 maanden onder de auto gezeten toen de auto ermee uit scheet.
ik weet niet hoe ver die teller terug rekent?
maar de laatste 2 ton is de verbruiks meter zeker niet gereset, hij staat nu trouwens op 4.9 gemiddeld met een km stand van 777.264
laatste weken paar lange ritten gehad daar is het gemiddelde van gedaald, maarja dat is wat de computer zegt. als ik hem zelf uit reken kom ik op 1 op 18 a 19 met lange ritten.
ben keer laat in de middag vanuit Barcelona vertrokken richting huis en in 1 streep doorgereden met cruise op 110 en alleen af en toe een kleine stop om rondje om de auto te lopen en te plassen.
toen was ik de volgende ochtend thuis met een uitgerekend gemiddelde van 1 op 22.
mijn laatste tankbeurt wat toen ook in Barcelona en had hem daar ook goed vol gegooid, zelf zo gek gedaan dat ik tegen de tijd dat de tank bijna vol zal ik op op minder dan halve snelheid van het tankstation zat te tanken zodat het snel genoeg weg kon lopen.
maar met 1 a 2 week verwacht ik de foto van allemaal 7ens te posten, bus remmenreiniger en aansteker liggen al in de auto om te zorgen dat de temperatuurmeter ook 7 graden gaat aangeven
Wordt nog een hele planning, moet je het ook nog 's morgens om 07:07 doen:-).
Zuinig dieseltje dus, zeker met automaat. Neem aan dat het een pre-Euro4 model betreft?
De mijne is een door Obbe geoptimaliseerde 2.4d met een 6v handbak. Computer zegt gemiddeld tussen de 4.9 (zomer) en 5.1 (winter) ltr/100 km, gerekend over 140k km. Aan de pomp komt het neer op 1 op 18,5. Dik tevreden mee.
Ja wat dat betreft zijn die diesels zo slecht nog niet!
Zeker niet, en met 225pk & 480 nm kan het ook nog leuk rijden, met een mooi bescheiden 5 cilinder muziekje als begeleiding. Daarnaast ook nog behoorlijk duurzaam naar mijn mening.
Je ziet de 2.4d's en D5's heel vaak met torenhoge km.standen te koop.
Deze bijvoorbeeld: https://www.vredemans.nl/voorraad/details/12576 Dit zijn nog de echte oude beresterke Volvo diesels.
Helaas gaan de nieuwere VEA's als diesel deze standen niet meer halen.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39897 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik ben al VEA motoren tegengekomen, welke de 450.000km reeds gepasseerd zijn, dus zeg het maar.
Alles staat, of valt met onderhoud en uiteraard het uitschakelen van de start-stop.
Ik ben al VEA motoren tegengekomen, welke de 450.000km reeds gepasseerd zijn, dus zeg het maar.
Alles staat, of valt met onderhoud en uiteraard het uitschakelen van de start-stop.
De VEA motoren zijn nog niet erg lang op de markt.
Ik dacht vanaf 2014/2015.
Zijn er dan mensen die in iets van 6 jaar tijd 450.000km rijden?
Dat moeten dan wel taxi's of dergelijke zijn geweest.
Als je 450.000km wilt tijden in 6 jaar tijd betekent dat maarliefst 75000km op jaarbasis!!
Je kunt die VEA diesel blokken onderhouden wat je wilt. Maar er zijn er zat die vroegtijdig scheuren of olie als water gaan drinken. Die halen echt die magische standen niet zomaar meer.
Begin dit jaar kreeg ik van Hennes als vervangende auto een V70 benzine van 2016 mee die inmiddels 400.000 km had gedraaid. Deze was door hen met ruim 300k uit Zweden geïmporteerd waar de wagen als taxi op CNG had gereden. En die motor voelde als nieuw, reed heel fijn. Het kan dus wel dat de nieuwe motoren hoge kilometer standen halen, maar ligt er ook aan hoe de wagen is gebruikt en onderhouden.