Quote door Jack van Iersel
Puur uit interesse, wat is er buiten regulier onderhoud (beurtjes, APK, bak flushen, riemwissels) zoal aan dingen voorbij gekomen om aan die magische stand te komen?
Ps, denk ook aan schokbrekers, lagers, ophanging etc etc
Nou, eens even denken:
Ik heb hem nu ruim 15 jaar, naast de distributie en beurtjes zijn vervangen:
Koppeling (2x, laatste keer vanwege kapot druklager in de bak)
Vliegwiel (1 keer)
Wiellagers voor
Intercooler
Airco condensor (2 keer)
Schokdempers rondom (1 keer, voorzijde komt er wellicht weer aan)
Draagarmen voor
Dynamo
Remklauwen (begonnen vast te zitten)
Aandrijfassen
Binnenste en buitenste stuurkogels
Verstuivers (1 keer)
Achterste turboslang
En wat preventief onderhoud:
Accu (1 keer)
Subframe rubbers
Motorsteunen
Temperatuur sensor
Daarnaast natuurlijk regelmatig wat stabilisator stangetjes en torsiesteunen.
Veel probeer ik zelf te doen, distributie en zaken rondom de multiriem doet de garage. Ik heb daar namelijk geen gereedschap voor.
Wat dus nog origineel is:
Motorblok
Bak
Turbo
Stuurpomp (die zweet wel, al 5 ton)
Startmotor
Zit er nog steeds over te denken om hem op te geven voor 'klokje rond'