Zo'n OEM olietemperatuursensor wil ik ook wel... Helaas wordt die temperatuur pas vanaf de facelift gemeten, toch? Mijn CFE geeft daar namelijk gewoon "00".
Vanmorgen deze mijlpaal aangetikt. Kon mooi even stoppen bij de inprikker van de wijk...
heel nice !
Trouwens gek vraagje.. wat heb jij links in je boordcomputer staan ?
Dat is extra informatie in de DIM, kun je instellen met een CFE Plus. In deze setting de olietemperatuur (OT), turbodruk (BP), temperatuur kvs (CT), temperatuur haldexolie (HT) en de snelheid (S).
Zo'n OEM olietemperatuursensor wil ik ook wel... Helaas wordt die temperatuur pas vanaf de facelift gemeten, toch? Mijn CFE geeft daar namelijk gewoon "00".
Ook niet altijd. De mijne heeft die sensor ook niet, dan gaat de CFE via een berekening de temperatuur aangeven. Maar dat is dus een schatting en geen uitgelezen waarde.
Vanaf de facelift kan de CFE ook meer, iets met high speed canbus in de OBD stekker. Kan bij pre-facelift ook wel maar dan moet je 2 of 3 extra draden naar de OBD trekken.
En gelijk ook maar een foto van mijn KM stand dan, onderweg van Noorwegen weer naar huis met aanhanger en bagage.
Vandaar de vrij hoge turbodruk en temperaturen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
In antwoord op post 419 van Steven met zijn T6... het viel me nu net op dat je met 3/4 tank nog maar 280km zou kunnen rijden?! Dat is wel heel bedroevend... mijn diesel staat dan zo rond de 600
Tja, met een zware caravan aan de haak en in de mooie Franse heuvels lust de T6 wel een slokje.
Ik zit "normaal" tussen de 10l en 11l per 100km, dus zo'n 1 op 9.
En nu weer on-topic...