Motointegrator.de

 
 
 
 
 
Neervenj
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2023
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 03.05.2024 - 11:21  ·  #16
Quote door Jeroen

Ja ik stuur vaak naar een afhaalpunt, Jumbo voor PostNL en DA voor de andere vervoerders.
2 van die kleine Jumbo meisjes moesten samen die doos met remschijven, blokken, en nog wat zwaar spul op de balie tillen 😂
Bij DA zeggen ze dan loop maar even mee, hier staat jouw pakket.


Herken ik helemaal :-) . bij mij waren het de verkeerd eremschijven dus die moest ik nogeens retour sturen via dezelfde balie. was wat druk daar dus moest even wachten voordat ik mijn doos op de balie kon zetten. wel de sportschool bespaard.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1510
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 03.05.2024 - 20:31  ·  #17
En dan verstuurd via de DPD die zonder aankondiging voor de deur staan, het pakketje weer meenemen en dan afleveren bij een bij een hobbymatige dierenspeciaalzaak...open ma-vrij van 10:00 tot 16:00...succes met een vrije dag aanvragen zodat je je pakket kunt ophalen.

Bij de eerste bestelling die ik probeerde te doen kreeg ik keurig een email met een ingevuld bestelformulier....of ik die wilde tekenen en faxen...
Dat ging hem dus niet worden.
En dan allemaal voorwaarden volgens Duits recht...in voor mij onbegrijpelijke taal.

Motorintegrator is gewoon niet mijn platform. Als je daar wel je weg weet te vinden, dan "good for you". Maar ik bestel liever op een Nederlandse site volgens Nederlands recht met een zelf geselecteerd Nederlands afhaalpunt. Dan komt het ook gewoon uit Duitsland, maar dan zonder dat ik daar last van heb.
Dan maar 15% duurder. Het is nog altijd minder dan de helft voor wat je bij de dealer betaalt.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3359
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 03.05.2024 - 20:57  ·  #18
Je krijgt van Motointegrator.de een email dat het verzonden is, daarna eentje van de vervoerder en daar kan je aangeven dat hij naar een afhaalpunt moet.
En dat laatste kan met bijna elke online bestelling
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1752
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 03.05.2024 - 23:40  ·  #19
mijn ervaring is dat het probleem vaak meer zit in de bezorger van de wijk waarin je woont... DHL in mijn wijk is een ramp, daarintegen in hilversum is het top.

Al zit je de hele dag voor je een open deur te wachten, dan nog zijn er bergen bezorgers die stug beweren dat er niemand thuis was...

het gros hier gebruikt dus een afhaalpunt.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 410
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 00:59  ·  #20
Tja dan zie je hoe enorm het verschilt per regio welke pakketdienst er fijn is.

Hier ben ik lovend over dpd. Goedlachse pakketbezorger, keuring mailtjes met waar en wanneer en netjes een briefje als het thuis niet afgeleverd werd.

Dhl daarentegen, ik ben inmiddels op het punt dat ik van mijn bestelling afzie als ik zie dat dhl de vervoerder is. Dan koop ik het wel (duurder) ergens anders. Een stel chagrijnige die daar werken, pakketten die voor de deur in de stromende regen achter gelaten worden. Of bij buren bezorgd worden en dan een mail krijgen dat het bij jou thuis bezorgd is. En ga dan maar zoeken bij wie het ligt. Dhl verpest het wel.

Post nl gaat hier 9 van de 10 keer ook prima eigenlijk.
Steven
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 232
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 08:11  ·  #21
Het systeem achter de pakketbezorging klopt niet. Bezorgers worden uitgebuit en krijgen onmogelijke targets.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3277
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 08:53  ·  #22
Idd, je zou haast kunnen spreken van slavenarbeid. Daarom wil bijna niemand meer pakketbezorger zijn. Het zijn voornamelijk nog allochtonen die voor deze maatschappijen werken. En hiermee bedoel ik niets discriminerends ofzo, voordat we hier weer een discussie over krijgen, maar Nederlanders willen dit werk gewoon niet meer doen.
De DHL- bezorger hier trouwens doet zijn werk erg goed. Bij afwezigheid wordt het pakket onder de carport gelegd, achter mijn auto.
Maar bij postNL kunnen ze er ook wat van, wat uitbuiting betreft. Ze krijgen een belachelijk lage vergoeding voor bijvoorbeeld (regen)kleding, schoeisel en fiets.
En motointegrator.....niets dan goeds. Ik bestel er al jaren en het wordt altijd binnen 5 werkdagen geleverd. Nooit een enkele misslag. De laatste paar keer heb ik het laten bezorgen bij duitse collega's. Met twee dagen was het er. Vooral handig bij kleinere bestellingen, want dan betaal je maar €3,90 verzendkosten ipv €13,- naar NL.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 54
Berichten: 1700
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 09:55  ·  #23
motointegrator.nl richt zich met de .nl domain en met nederlands web site , nederlandse telefoon support, op de nederlands markt. En moet zich dus daarom op aan de Nederlands wet en AVG houden.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3359
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 10:56  ·  #24
Maar de .nl website heeft ook NL prijzen. Laatste keer dat ik een bestelling deed was .de toch echt 100 euro goedkoper over al die onderdelen. .nl zat meer in de buurt van Winparts.

En dat stukje over DHL, niemand kan jou dwingen te hard te rijden. Niet dat de bezorger zijn leven riskeerd, maar wel die van anderen in de woonwijken waar ze vrolijk doorheen scheuren soms. Ik moet zeggen hier in Veendam doen ze het wel netjes hoor, maar ik kom met de bus door heel Groningen, Drenthe, stukje Friesland en Overijsel dus ik zie ze wel eens 'gekke' dingen doen zeg maar.
Als ik met de bus te hard rijd om vertraging in te halen, wat ik ook wel eens doen, is dat allemaal eigen verantwoording.
Maar stel dat je wel iemand raakt door zo'n actie omdat je druk voelt om je pakketten of passagiers op tijd af te leveren gaat dat echt wel aan je eigen geweten knagen en de werkgever zegt doodleuk 'ja waarom rijd je dan ook te hard?'
Dat DHL zegt dat anderen het wel kunnen is gewoon smerig. Net als salaris inhouden omdat je niet al je pakketten voor die dag weg gereden hebt.

Ik had deze berichten wel eens eerder voorbij zien komen. Daarom laat ik ook vaak bij afhaalpunten bezorgen, dan hebben de bezorgers meer pakketten op 1 adres en dat scheelt ze gewoon tijd. DHL brengt het nog mooier, beter voor het milieu natuurlijk. Maar in mijn ogen vooral beter voor de bezorgers.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1543
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 11:08  ·  #25
De bestellingen via moto nl gaan ook via Berlijn...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3277
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 11:59  ·  #26
Quote door Barre gaander

De bestellingen via moto nl gaan ook via Berlijn...


Dan snap ik niet waar die hogere prijzen vandaan komen.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 100
Berichten: 1543
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 12:35  ·  #27
Quote door ohz274

Quote door Barre gaander

De bestellingen via moto nl gaan ook via Berlijn...


Dan snap ik niet waar die hogere prijzen vandaan komen.


Dat is mij ook een raadsel...ik kijk eerst wat ik nodig heb op de nl site en dan kopier ik de artikelnummers op de duitse site.
Ooit een bestelling gedaan op de nl site en zag dat het 3 tot 5 dagen duurde...en op de duitse site idem dito dus 1 en 1 = 2
Ondertussen liggen mijn spullen bij een afhaalpunt.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 54
Berichten: 360
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 13:54  ·  #28
Quote door ohz274

Quote door Barre gaander

De bestellingen via moto nl gaan ook via Berlijn...


Dan snap ik niet waar die hogere prijzen vandaan komen.


Die spullen komen gewoon uit het zelfde magazijn in de buurt van Berlijn. Of dacht je dat ze in Nederland ook even een magazijn neer hadden gezet? Alleen idd de .nl site heeft hogere prijzen, meer kassa voor hun dus, omdat ze ook wel weten wat de prijzen in Nederland zijn. IK blijf stug bij de .de site bestellen. Ik krijg er bijna altijd wel een kortingbon voor de .nl site bij. Maar daar trappen we natuurlijk niet in.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3277
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 04.05.2024 - 14:00  ·  #29
Volgens mij haalt autodoc zijn spullen ook uit Berlijn.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1510
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 05.05.2024 - 00:36  ·  #30
Het komt allemaal uit dezelfde magazijnen ongeacht in welk land je besteld.

De prijsverschillen:
Bij de import van auto-onderdelen moet je 3.5% importheffing betalen. Als jij een paar onderdelen per post de grens over laat komen, dan weet je dat te ontduiken, maar als je tienduizenden pakketten verstuurt, dan trek je teveel de aandacht om dat te ontduiken.
Een koper (consument) op een Nederlandse site heeft ook betere bescherming en ook dat vertaalt zich naar een hogere prijs.
Bovendien zijn er minder kopers in Nederland dan in Duitsland, maar ze moeten wel alle teksten op de site vertalen, Nederlandse support organiseren, etc.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0