Motointegrator.de

 
 
 
 
 
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 54
Berichten: 360
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 05.05.2024 - 01:47  ·  #31
Quote door Vogel

De prijsverschillen:
Bij de import van auto-onderdelen moet je 3.5% importheffing betalen. Als jij een paar onderdelen per post de grens over laat komen, dan weet je dat te ontduiken, maar als je tienduizenden pakketten verstuurt, dan trek je teveel de aandacht om dat te ontduiken.


Heb je een bron die dit bevestigd? Ik bedoel in Europa is het vrij verkeer van personen en goederen.

Importeren binnen de EU
Voor importeren binnen de EU geldt vrij verkeer van goederen. Importeer je een auto of auto-onderdelen uit Duitsland of een andere lidstaat? Dan betaal je geen invoerrechten. Je doet geen invoeraangifte bij de douane. Je leverancier brengt meestal 0% btw in rekening wanneer je ondernemer bent. Je geeft wel je btw-identificatienummer aan je leverancier door.


Bron: https://www.kvk.nl/internation…mporteren/
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3277
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 05.05.2024 - 09:46  ·  #32
Quote door Vogel

Het komt allemaal uit dezelfde magazijnen ongeacht in welk land je besteld.

De prijsverschillen:
Bij de import van auto-onderdelen moet je 3.5% importheffing betalen. Als jij een paar onderdelen per post de grens over laat komen, dan weet je dat te ontduiken, maar als je tienduizenden pakketten verstuurt, dan trek je teveel de aandacht om dat te ontduiken.
Een koper (consument) op een Nederlandse site heeft ook betere bescherming en ook dat vertaalt zich naar een hogere prijs.
Bovendien zijn er minder kopers in Nederland dan in Duitsland, maar ze moeten wel alle teksten op de site vertalen, Nederlandse support organiseren, etc.


Maar dit zou betekenen dat alle onderdelen ongeveer hetzelfde percentage goedkoper zijn in D dan in NL. Maar dit is niet zo. Het ene is bijv. 40% goedkoper, terwijl het ander nog geen 5% scheelt. Ook komt het voor dat NL goedkoper is op sommige onderdelen.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3232
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 05.05.2024 - 15:47  ·  #33
Bij invoer in Nl uit een andere EU lidstaat hoeft er geen invoerrecht te worden betaald. Invoerrechten worden alleen geheven indien de goederen van buiten de EU komen. Het percentage is weer afhankelijk van de goederencode. Kan ook 0 zijn.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1510
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Motointegrator.de

 · 
Posted: 06.05.2024 - 03:49  ·  #34
Quote door Tonneke

Quote door Vogel

De prijsverschillen:
Bij de import van auto-onderdelen moet je 3.5% importheffing betalen. Als jij een paar onderdelen per post de grens over laat komen, dan weet je dat te ontduiken, maar als je tienduizenden pakketten verstuurt, dan trek je teveel de aandacht om dat te ontduiken.


Heb je een bron die dit bevestigd? Ik bedoel in Europa is het vrij verkeer van personen en goederen.

Importeren binnen de EU
Voor importeren binnen de EU geldt vrij verkeer van goederen. Importeer je een auto of auto-onderdelen uit Duitsland of een andere lidstaat? Dan betaal je geen invoerrechten. Je doet geen invoeraangifte bij de douane. Je leverancier brengt meestal 0% btw in rekening wanneer je ondernemer bent. Je geeft wel je btw-identificatienummer aan je leverancier door.


Bron: https://www.kvk.nl/internation…mporteren/


Je hebt gelijk.
Ik had te weinig gelezen van https://www.kvk.nl/internation…mporteren/
In dit geval betaal je niets tussen Duitsland en NL.
Maar die vlieger (vrij verkeer) gaat echter niet per definitie op.
Artikelen zoals auto's, brandstof, drank en sigaretten moet bij import wel altijd belasting over betaald worden (accijnzen of BPM)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0