Motor / Air intake reiniging

Inwendige reiniging van het blok, het in en uitlaattraject

Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Motor / Air intake reiniging

· 
Posted: 06.12.2014 - 19:10  ·  #61
Quote door Martijn-Wietse

Quote door Bover

Oeps martijn,
Kun je zien met welke melding?

Net heeft pa de accu losgekoppeld (ivm het installeren van een Anti-steenmarter apparaat), dus de storing is niet zichtbaar. Waarschijnlijk dezelfde storing, lamdasonde is volgens VIDA oké, gelet op de parameters (?).

++++++
Martijn bij de S60 bleef lampje ook branden. Bleek dat het na enig speurwerk toch de achterste lama sonde vervangen moet worden.
Mogelijk merkbaar aan niet meteen goed snel starten/ietje onregelmatig lopen koude start is mijn leken ervaring.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.12.2014 - 21:33  ·  #62
Per 10 december ook BG inlaatreiniging mogelijk bij ons voor benzine en diesel modellen.
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.12.2014 - 20:18  ·  #63
Een korte terugkoppeling.
Ik ben inmiddels 1000km verder na een air intake reiniging en mijn olie pijl is nog steeds hetzelfde dus niet minder geworden.
voorheen moest ik al na 1000km bijna 1/2 l bijvullen. Motor loopt lekker rustig en geen klapperende kleppen!
Martin bedankt nogmaals!!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 07.12.2014 - 20:30  ·  #64
Quote door TPR Powerflush

Per 10 december ook BG inlaatreiniging mogelijk bij ons voor benzine en diesel modellen.

Hey, dat is goed nieuwsvoor de mensen welke in de randstad wonen. :-)

@Nikolai,
Dat zijn goede berichten.
Mooi dat de resultaten reeds merkbaar zijn.
nikom
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.12.2014 - 19:33  ·  #65
ik ben nu een aantal weken en 2000 km verder en olieverbruik is nog steeds perfect. heeft maar misschien nog net 50 gr (net een halve streepje).
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 20.12.2014 - 22:15  ·  #66
Zowel bij diesel als benzine worden carterdampen en bij EGR de uitlaatgassen ook nog eens fijn door de inlaat gestuurd.
Je staat paf wat er bij een benzine motor aan vervuiling in het inlaattraject ( ook bij non turbo ) gaat optreden.
De wagen van Martijn zn vader reed op LPG, maar het starten en koud wegrijden op benzine heeft de inlaat dus flink vervuilt...
Zie de plaatjes van de Oldenzaal meeting 29nov.
Het kan gewoon niet anders dan dat de motor heel blij zal zijn met een goede reiniging van de inlaat...
vrolijk nootje
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 21.12.2014 - 00:24  ·  #67
Met oog op de tuning bij Obbe 6 januari de inlaat ook laten schoonmaken bij TPR.

Rijdt een stuk rustiger nu, maar schakelt (D of T?) vooral een heeeeeeel stuk soepeler :)

Dus voor relatief weinig geld een hele goeie optie/investering
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 21.12.2014 - 00:32  ·  #68
T <_< :happy:
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 21.12.2014 - 10:48  ·  #69
gewoon DT, zit je altijd goed... :D

De wagen stond zo veel blauwe meuk op te blaffen dat hij even de kluts kwijt was na het reinigen.
Na een reset van het spul liep hij weer als nieuw.

Kan je nagaan hoeveel vervuiling een benzine wagen kan opbouwen in het inlaatsysteem.. eigenlijk schokkend.

Mijn V70 liep meteen sneller stationair na de reiniging....
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 22.12.2014 - 18:51  ·  #70
Neemt deze cleaning de carter ventilatie ook mee in schoonmaakproces? Of moet dat nog apart gebeuren?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.12.2014 - 18:53  ·  #71
Carterventilatie is een op zichzelfstaand iets.
Deze kunnen ze ook na de air-intake voor je nakijken.
Petrus64

Subject:

· 
Posted: 22.12.2014 - 18:55  ·  #72
ah mooi, dan kan dat allemaal in 1 keer geregeld worden. Nou de auto nog...
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 24.12.2014 - 10:41  ·  #73
nou dan maar niet langer wachten en voorkomen is beter dan... dus een email verstuurd naar powerflush voor de EGR reiniging.
goed voor de auto, voor mij en de sponsor :D :kerstman:

stuurhuis al gedaan. ja het wordt nog wel wat. maar wat een ingewikkelde motoren zijn het geworden. de classics lachen zich krom...
TonD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 72
Subject:

· 
Posted: 25.12.2014 - 13:26  ·  #74
en ik maar w8 bij de phone gister en de site in de gaten houden zie ik dat het bedrijf in ter aar zit... tja das te ver voor mij. mmts denekamp die bedoelde ik. dus alsnog een afspraak gemaakt voor 5 jan. ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 27.12.2014 - 14:07  ·  #75
Even mijn bericht van het andere forum schaamteloos gekopieerd:

29 november was er een meeting bij het andere forum, met het idee om wat auto's te flushen, tunen, en air-intake.
Ik heb een air-intake gedaan. Er komt een blikje cleaner in de brandstoftank, één in de motorolie, en twee blikjes gaan via de lucht inlaat naar binnen via een speciaal apparaat die op de foto aan de motorkap hangt.
Langzaam aan worden de blikjes cleaner naar binnen gewerkt, de auto heeft 2½ uur staan draaien. Meest stationair, af en toe 2000tpm.

De bedoeling is om alle rotzooi wat de motor verzameld eruit te krijgen. Mijn auto is een maand eerder bij Volvotune geweest voor extra spierballen en de egr is dicht gezet.
Er stonden auto's bij waar een deftige rookmachine het van verloor, zo veel rotzooi kwam er uit. Bij mij viel het wel mee, ook al heeft de auto bijna 4 ton ervaring. Nou kan dat komen omdat de erg niet is schoongemaakt, want die stond immers al dicht.
Mijn idee was dan ook vooral om de troep die er nog in zat, er uit te halen en met de egr dicht wordt het daarna niet meer vies.

Hij zou er wat zuiniger van moeten worden, en makkelijker zijn werk kunnen doen. Tijdens de rit naar huis merkte ik niet veel, maar dat was bij de tuning ook zo. De auto is zelf lerend en zou na 2 weken zich zelf aan moeten passen.
Het enige wat ik tot nu toe merk is dat hij meer is gaan zuipen. Na de tuning bij Volvotune zat er bij vollast een dipje rond 2000 toeren, die was na de air-intake even weg maar is nu ook weer terug.
Mooie verhalen van forumleden die een super auto kregen na de behandeling gaan bij de mijne niet op. Het zal meer het idee zijn dat de motor schoon is van binnen.
Het verbruik zat bij 85km/u rond 2,8-3,3 liter, nu zakt hij gewoon niet onder de 3,5. Misschien komt het omdat het de laatste tijd zo hard waait. Gisteren naar mijn broer geweest in Enschede, cc op 100 en een paar keer tussen de bomen door 3,0L gezien op de BC.
Even een paar tankbeurten afwachten en zien wat het verbruik gaat doen.

Al met al ben ik er niet ontevreden over, maar het heeft niet het effect wat ik verwachtte of wat het bij anderen deed.
Als het niet nodig is, zou ik het niet weer preventief doen.

Selected quotes for multi-quoting:   0