Vorige week ook m'n V70 D5 bij Martin achtergelaten voor een reiniging van de air-intake. Een week daarvoor al de olie van de Geartronic- bak laten verversen ook door Martin
http://www.mmts-denekamp.nl/
Ik had last van "pendelen" van de automaat, maar.., alle problemen zijn inmiddels als sneeuw voor de zon verdwenen. Allemachtig wat een verschil ! Ik heb gewoon een nieuwe auto zo voelt het. De motor loopt rustiger, soepeler en maakt minder geluid. Ook op snelheid is het motorgeluid (resonantie) in het interieur behoorlijk afgenomen.
Even een voorgeschiedenis..Met 230.000 km op de teller kreeg ik last van onregelmatig schakelgedrag van de automaat en werd daar niet blij van
Daarnaast kreeg ik ook regelmatig een foutmelding op de BC bij koude start (geen vermogen automaat). Bij het wegrijden had ik dan ook geen vermogen, alsof de Geartronic in een soort van noodloop overging. Na het opnieuw starten reageerde de automaat weer normaal, behalve dan het veel te snel doorschakelen naar een hogere versnelling bij lage toeren. Dat heet pendelen geloof ik. (ik heb geen verstand van autotechniek zeg ik er maar even bij..) Met het probleem naar m'n dealer en die adviseerde de bak te reviseren of te vernieuwen 3500 of 5500 euro verder.., ja lauw...
Voor een second opinion naar Ganzeboom transmissies in Almelo gegaan, waar ze er na twee dagen achter kwamen dat er uiteindelijk niets mechanisch aan de hand was met de geartronic..., pfff.. Overigens een gigantisch groot bedrijf gespecialiseerd in transmissies, waar ze serieus naar het probleem (koude start/foutmelding) gekeken hebben. Niets gevonden en dus ook niets in rekening gebracht =)
Het zat me uiteraard niet lekker en zag de bui al hangen om de automaat te reviseren of te vernieuwen. Vorig jaar juli had ik de automaatbak al laten flushen bij m'n Volvo dealer om eventuele problemen voor te zijn. Uiteindelijk bij Powerflush Twente terechtgekomen, dat had ik veel eerder moeten doen! De investering is het mij dubbel en dwars waard!