motor flush Forte

StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

Re: motor flush Forte

· 
Posted: 24.01.2016 - 11:57  ·  #16
Ik heb bij de D5 de laatste keer ook een reiniger aan de olie toegevoegd. Gekocht bij de automaterialenzaak, merk weet ik niet meer. Flesje erin, 30 min stationair draaien, olie aflaten, filter vervangen en nieuwe olie erin. Normaal is nieuwe olie in een diesel na een paar km alweer pikzwart, nu heeft het 500km geduurd voordat ik fatsoenlijk olie kon peilen, zo helder bleef de mooie dunne olie.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 24.01.2016 - 15:32  ·  #17
Het is afhankelijk van het merk hoe je het moet gebruiken.

Er zijn er waarbij je een kwartiertje rustig moet rijden, of waarbij er niet gereden mag worden maar een paar keer tot 3.000 toeren verhoogd moet worden of waarbij je de auto 15 tot 30 minuten stationair moet laten staan draaien.

Zo doen allemaal hetzelfde alleen onder andere specifieke gebruiksomstandigheden.

Gewoon even de gebruiksaanwijzing op de achterkant lezen dus =)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 25.01.2016 - 09:51  ·  #18
Ik heb pas de Ardeca motorflush gebruikt. Olie eruit; nieuwe erin. Na 500 km weer gewisseld; nu, na 2000km nog steeds heldere olie! I like that!
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.01.2016 - 16:01  ·  #19
Alleen bij mijn vorige V70 kwam de olie er zwart uit, maar het was dan ook een D5.
Bij mijn vorige diesels kwam er bij de wissel altijd zwarte olie uit. Heel normaal.
Een benzine motor is veel schoner en hoeft bij tijdige verversing toch niet zwart te worden lijkt mij.
Mijn huidige 2,5T, heeft nu 115.000 km gelopen, daar komt de olie echt niet zwart uit na 15.000 km. Wat bruinig ja, maar niet zwart. Bij een gas motor hoort het ook niet zwart te worden maar ook licht bruin.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 25.01.2016 - 17:04  ·  #20
Quote door Janmulder

Ik heb pas de Ardeca motorflush gebruikt. Olie eruit; nieuwe erin. Na 500 km weer gewisseld; nu, na 2000km nog steeds heldere olie! I like that!

De Ardeca flush heeft ook een esterbasis, terwijl de reiniger zn werking doet, blijven de lagers en bewegende delen gewoon gesmeerd.
Wel zo veilig.
Tevens is het zo, als je eerst een reiniger gebruikt, de olie langer mee zal gaan en langer schoon zal blijven.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 26.01.2016 - 02:18  ·  #21
Quote door yes996

Alleen bij mijn vorige V70 kwam de olie er zwart uit, maar het was dan ook een D5.
Bij mijn vorige diesels kwam er bij de wissel altijd zwarte olie uit. Heel normaal.
Een benzine motor is veel schoner en hoeft bij tijdige verversing toch niet zwart te worden lijkt mij.
Mijn huidige 2,5T, heeft nu 115.000 km gelopen, daar komt de olie echt niet zwart uit na 15.000 km. Wat bruinig ja, maar niet zwart. Bij een gas motor hoort het ook niet zwart te worden maar ook licht bruin.

Ik heb het er niet over hoe de olie eruit kwam. Zoals ik schreef had ik de olie net vervangen dus die was brandschoon maar wel zwart na toevoeging van een flush middel.

Ik durf er heel wat om te verwedden dat ie er bij jou ook zwart uit komt als je een flush middel gebruikt.

Selected quotes for multi-quoting:   0