Motor geluid (Volvo v70XC 2001 Benzine)

2.5cc / 147kw 200 pk

Johannesv70XC
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Motor geluid (Volvo v70XC 2001 Benzine)

· 
Posted: 26.04.2020 - 21:20  ·  #1
Beste Leden,
Ik heb onlangs een Volvo V70XC uit 2001 gekocht (200.000) en ben mij aan het inlezen over onderhoud.
Ben blij dat ik veel kan vinden op dit forum!

Hij rijdt goed en heeft nog niet eens zo heel lang geleden een beurt gehad bij Nordicar.
Gisteren had ik de klep even open om te luisteren naar de motor en leek het alsof die (of aandrijving) een ander geluid maakt.
Misschien heb ik het helemaal mis, maar klinkt de motor/aandrijving volkomen normaal? (zie YouTube film).
alvast dank voor de feedback,

Johannes
Volvo V70XC 2001 / 200.000 / 2.5cc 200pk

[youtube]https://youtu.be/Ra9hP3zCFPE[/youtube]
https://youtu.be/Ra9hP3zCFPE
Kevin
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

Re: Motor geluid (Volvo v70XC 2001 Benzine)

· 
Posted: 26.04.2020 - 22:06  ·  #2
Yup,volkomen normaal,doet die van mij ook,dat is een mix van injectoren en een beetje kleppen.
Het zijn vrij luidruchtige injectoren.
Je kunt eens een schroevendraaier tegen de brandstof rail/injector aanhouden,en dan met je oor tegen het handvat,dan kun je het goed horen.
Hetzelfde kun je doen je doen tegen de motor,dan kun je wat beter bepalen waar het weg komt.

EDIT,misschien wel handig om te weten,deze motoren staan erom bekend dat de o-ringen in de carterpan slecht worden,na al die jaren raken ze verstaft en gaan ze kapot,hierdoor kunnen er stukjes in je oliekanaal terecht komen,of een kanaal blokkeren,waardoor het blok,en de kop te weinig olie krijgen.
Als bij jou deze reparatie nog niet gedaan is zou ik zulke motorgeluiden wel in de gaten houden,zodra het lampje gaat branden ben je te laat.
Johannesv70XC
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Motor geluid (Volvo v70XC 2001 Benzine)

· 
Posted: 27.04.2020 - 21:24  ·  #3
Beste Kevin,
Dank voor je snelle reactie, uitleg (en geruststelling;)
Ik ben vrij nieuw hier en alle feedback is welkom.

Goed om te weten van de O-ringen..
Die heb ik in het service onderhoud wel voorbij zien komen,
maar ga ik nog even extra controleren..

groet!
Johannes

Quote door Kevin

Yup,volkomen normaal,doet die van mij ook,dat is een mix van injectoren en een beetje kleppen.
Het zijn vrij luidruchtige injectoren.
Je kunt eens een schroevendraaier tegen de brandstof rail/injector aanhouden,en dan met je oor tegen het handvat,dan kun je het goed horen.
Hetzelfde kun je doen je doen tegen de motor,dan kun je wat beter bepalen waar het weg komt.

EDIT,misschien wel handig om te weten,deze motoren staan erom bekend dat de o-ringen in de carterpan slecht worden,na al die jaren raken ze verstaft en gaan ze kapot,hierdoor kunnen er stukjes in je oliekanaal terecht komen,of een kanaal blokkeren,waardoor het blok,en de kop te weinig olie krijgen.
Als bij jou deze reparatie nog niet gedaan is zou ik zulke motorgeluiden wel in de gaten houden,zodra het lampje gaat branden ben je te laat.

Selected quotes for multi-quoting:   0