Wat is het forum er sinds mijn laatste bezoek weer mooier op geworden, complimenten aan de beheerders. Ik kom hier niet zo vaak, behalve als er wat aan de hand is met mijn v70 en ik zelf probeer uit te zoeken wat er aan de hand is.
Ik rijd een V70 op LPG uit 2003.
Het volgende probleem doet zich nu frequenter voor: om een zo compleet mogelijk beeld te scheppen post ik een wat langer verhaal.
Vorig jaar november een ''gekke'' spookstoring. Rondom Enschede ineens heel pulserend rijden en eigenlijk alleen op hoge toeren de motor aan de praat te houden. (lastig in de file) (geen storingsmelding in de auto)
ANWB erbij en deze wist de lamda sonde los te koppelen en met noodloop naar Martin (powerflush in Oldenzaal gereden) Contacten schoongemaakt, storing gewist en weer onderweg. Verder niks meer van gemerkt.
Afgelopen november een zelfde soort rit. Nu de anwb overgeslagen en met martin contact gezocht wat te doen. Auto was bijna toe aan onderhoud dus dat afgesproken extra te onderzoeken. De bougies vervangen en deze leken er volgens Martin circa 60.000 km ingezeten te hebben terwijl dat werkelijk nog maar 38.000 km was.
Motor leek na het onderhoud wel weer wat strakker te lopen. Nu circa 1000 km verder toch zo nu en een niet soepel lopende motor. Bij intrappen koppeling en stevig remmen lijkt de motor moeite te hebben met de hoeveelheid brandstof/lucht of dergelijke. Deze lijkt dan af te slaan maar doet dat nét niet.
Nu heb ik al aardig wat over de koppelingspedaal sensor gelezen, maar het typische bijbehorende cruise control probleem ken ik niet. ( hij valt wel eens uit, maar dat is echt te verwaarlozen, wel dan zonder duidelijk aanwijsbare reden)
Ik zou het leuk vinden als jullie even mee denken, morgen probeer ik de sensor even te demonteren en zoek even uit of er hier in de buurt een nieuwe / tweedehands aan te komen is.
Ik lees graag jullie ideeën.
Met vriendelijke groet,
Bart van Meurs
Ik rijd een V70 op LPG uit 2003.
Het volgende probleem doet zich nu frequenter voor: om een zo compleet mogelijk beeld te scheppen post ik een wat langer verhaal.
Vorig jaar november een ''gekke'' spookstoring. Rondom Enschede ineens heel pulserend rijden en eigenlijk alleen op hoge toeren de motor aan de praat te houden. (lastig in de file) (geen storingsmelding in de auto)
ANWB erbij en deze wist de lamda sonde los te koppelen en met noodloop naar Martin (powerflush in Oldenzaal gereden) Contacten schoongemaakt, storing gewist en weer onderweg. Verder niks meer van gemerkt.
Afgelopen november een zelfde soort rit. Nu de anwb overgeslagen en met martin contact gezocht wat te doen. Auto was bijna toe aan onderhoud dus dat afgesproken extra te onderzoeken. De bougies vervangen en deze leken er volgens Martin circa 60.000 km ingezeten te hebben terwijl dat werkelijk nog maar 38.000 km was.
Motor leek na het onderhoud wel weer wat strakker te lopen. Nu circa 1000 km verder toch zo nu en een niet soepel lopende motor. Bij intrappen koppeling en stevig remmen lijkt de motor moeite te hebben met de hoeveelheid brandstof/lucht of dergelijke. Deze lijkt dan af te slaan maar doet dat nét niet.
Nu heb ik al aardig wat over de koppelingspedaal sensor gelezen, maar het typische bijbehorende cruise control probleem ken ik niet. ( hij valt wel eens uit, maar dat is echt te verwaarlozen, wel dan zonder duidelijk aanwijsbare reden)
Ik zou het leuk vinden als jullie even mee denken, morgen probeer ik de sensor even te demonteren en zoek even uit of er hier in de buurt een nieuwe / tweedehands aan te komen is.
Ik lees graag jullie ideeën.
Met vriendelijke groet,
Bart van Meurs