Poehee!
Persoonlijk vind ik de opbouw van slurrie in je EGR klep wel een nattig karakter hebben.
Rondom de uitgang van de klep glimpt de slurrie. Koelwater droogt denk ik sneller dan olie, dus het zou mij niet verbazen
De klep zelf zit goed dicht!
Dit zou ik als eerste zo goed mogelijk schoonmaken.
Als de klep goed sluit kan je hem vrij gemakkelijk schoonkrijgen door de inlaatzijde los te maken.
Vanuit die zijde / slang krijg je ook een beter beeld over wat de carterventilatie produceert in je inlaat.
Je carter walmen komen in de inlaat ter hoogte van de distributie en lopen via het inlaatschoepenwiel door je intercooler heen.
In dit gedeelte zal zeker geen koelwater zitten.
Nadat je de EGR schoon hebt kan je proberen de motor te starten met de inlaat slangen los. (Motorstoring uiteraard, maar hij loopt stationair)
Als je dan de EGR klep activeert via Vida (bij warme motor) heb je kans dat er dampen vanuit de EGR koeler komen. Het zal roetachtig gas zijn, maar misschien zit hier dan wel een koelwater luchtje aan.
Persoonlijk vind ik de opbouw van slurrie in je EGR klep wel een nattig karakter hebben.
Rondom de uitgang van de klep glimpt de slurrie. Koelwater droogt denk ik sneller dan olie, dus het zou mij niet verbazen
De klep zelf zit goed dicht!
Dit zou ik als eerste zo goed mogelijk schoonmaken.
Als de klep goed sluit kan je hem vrij gemakkelijk schoonkrijgen door de inlaatzijde los te maken.
Vanuit die zijde / slang krijg je ook een beter beeld over wat de carterventilatie produceert in je inlaat.
Je carter walmen komen in de inlaat ter hoogte van de distributie en lopen via het inlaatschoepenwiel door je intercooler heen.
In dit gedeelte zal zeker geen koelwater zitten.
Nadat je de EGR schoon hebt kan je proberen de motor te starten met de inlaat slangen los. (Motorstoring uiteraard, maar hij loopt stationair)
Als je dan de EGR klep activeert via Vida (bij warme motor) heb je kans dat er dampen vanuit de EGR koeler komen. Het zal roetachtig gas zijn, maar misschien zit hier dan wel een koelwater luchtje aan.