Dat doet mij denken. Bij stationair loop en volgas zou de EGR sowieso dicht moeten staan.
Bij uitlezen tijdens stationairloop geeft hij aan 'uitlaatgasrecirculatieklep 100%' als ik het me goed herinner.
En de damp die ik gister zag was bij stationair loop voor het stoplicht (opwarmende motor). En als ik de stekker eraf trek, wellicht blijft de EGR dan staan in de stand die hij op dat moment heeft, wat niet per sé dicht hoeft te zijn (als die niet goed werkt; lostrekken van de stekker doe je in principe bij stationair lopende of uitgeschakelde motor dus wanneer de EGR dicht zou moeten zijn).
Op mijn foto's hierboven is het stangetje van de EGR klep te zien. Vraag aan de kenners: dit is de 'volledig dicht' stand toch? (Stangetje gaat dwars door de EGR buis tot de overzijde)
Bij uitlezen tijdens stationairloop geeft hij aan 'uitlaatgasrecirculatieklep 100%' als ik het me goed herinner.
En de damp die ik gister zag was bij stationair loop voor het stoplicht (opwarmende motor). En als ik de stekker eraf trek, wellicht blijft de EGR dan staan in de stand die hij op dat moment heeft, wat niet per sé dicht hoeft te zijn (als die niet goed werkt; lostrekken van de stekker doe je in principe bij stationair lopende of uitgeschakelde motor dus wanneer de EGR dicht zou moeten zijn).
Op mijn foto's hierboven is het stangetje van de EGR klep te zien. Vraag aan de kenners: dit is de 'volledig dicht' stand toch? (Stangetje gaat dwars door de EGR buis tot de overzijde)