Wie kan mij helpen. Ik kom er niet meer uit. Ik heb een V70 2.5T 2004 geartronic.
Na 550k heb ik onlangs mijn motor gewisseld met een verse met 117k op de teller. Ik rij op LPG.
Ik had allerlei problemen die ik weet aan een slechte compressie (gemeten) en een versleten nokkenasverstelling. Oftewel, een andere motor erin en het grootste probleem zou wel opgelost zijn.
Niet helemaal dus....de motor heeft duidelijk meer potentie. Maar op een of andere manier blijft hij hangen en lijkt het of de gasklep niet aan het pedaal gekoppeld is.
Onderin het toerenbereik en met relatief weinig gas lijkt er niet eens zoveel aan de hand. Dan pakt hij redelijk op en schakels de bak normaal. Maar zodra ik meer vraag dan begint de elende. Op lage snelheid trekt hij nog wel door, maar op hogere snelheid is het gedaan. Dan houd hij in. Pakt weer op en houd weer in. Op LPG gaat beter dan op benzine. Ook de automaat lijkt er af en toe geen raad mee te weten. Komt ws door het wisselende koppel.
Ik heb in het voorjaar een CFE+ aangeschaft om vooral de turbodruk te kunnen zien. Die zie ik wel reageren, maar lang niet altijd met het wisselen van inhouden en weer oppakken.
Ik had ook een foutmelding ECM 981A, die ws te wijten was aan het via de cruise control oude snelheid weer oppakken. De motor sloeg toen in de noodloop. Melding: verminderd motorvermogen.
Ik had dat vaker gehad, dus contact ff uit en dan weer aan en alles functioneerde weer. Na het wissen van de foutmelding de CC niet meer gebruikt, en foutmelding blijft weg. Enigste melding is nog koolstoffilter afzuiging. Ik heb die klep zojuist vernieuwd, maar de storing nog niet gewist.
Wat had ik al gedaan voor de motor wissel:
-MAF sensor, maar gaf toen geen verbetering.
-Lambda sonde, gaf ook geen verbetering.
-Turbo druk/ingaande lucht temp sensor, gaf ook geen verbetering.
Na motor wissel:
-TCV klep + waste gate afstelling (via halve maan principe net beter gesteld, stond op 3/4!).
-Koolstof filter afzuig klep.
-CEM is refurbrished door Obbe.
Ik twijfel nog of het zin heeft om het gasklephuis te reinigen. Ik weet niet of dat zin heeft bij dit model. Of mss is die wel het probleem, omdat die nog steeds de oude is met 550k ervaring.
Maar om die ff te vernieuwen is wel een dure. Heb er geen foutmelding op.
Ook in Elst hebben ze geen idee waar het nog aan kan liggen.
Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand is, of soortgelijke ervaringen met eventueel een oplossing??
Na 550k heb ik onlangs mijn motor gewisseld met een verse met 117k op de teller. Ik rij op LPG.
Ik had allerlei problemen die ik weet aan een slechte compressie (gemeten) en een versleten nokkenasverstelling. Oftewel, een andere motor erin en het grootste probleem zou wel opgelost zijn.
Niet helemaal dus....de motor heeft duidelijk meer potentie. Maar op een of andere manier blijft hij hangen en lijkt het of de gasklep niet aan het pedaal gekoppeld is.
Onderin het toerenbereik en met relatief weinig gas lijkt er niet eens zoveel aan de hand. Dan pakt hij redelijk op en schakels de bak normaal. Maar zodra ik meer vraag dan begint de elende. Op lage snelheid trekt hij nog wel door, maar op hogere snelheid is het gedaan. Dan houd hij in. Pakt weer op en houd weer in. Op LPG gaat beter dan op benzine. Ook de automaat lijkt er af en toe geen raad mee te weten. Komt ws door het wisselende koppel.
Ik heb in het voorjaar een CFE+ aangeschaft om vooral de turbodruk te kunnen zien. Die zie ik wel reageren, maar lang niet altijd met het wisselen van inhouden en weer oppakken.
Ik had ook een foutmelding ECM 981A, die ws te wijten was aan het via de cruise control oude snelheid weer oppakken. De motor sloeg toen in de noodloop. Melding: verminderd motorvermogen.
Ik had dat vaker gehad, dus contact ff uit en dan weer aan en alles functioneerde weer. Na het wissen van de foutmelding de CC niet meer gebruikt, en foutmelding blijft weg. Enigste melding is nog koolstoffilter afzuiging. Ik heb die klep zojuist vernieuwd, maar de storing nog niet gewist.
Wat had ik al gedaan voor de motor wissel:
-MAF sensor, maar gaf toen geen verbetering.
-Lambda sonde, gaf ook geen verbetering.
-Turbo druk/ingaande lucht temp sensor, gaf ook geen verbetering.
Na motor wissel:
-TCV klep + waste gate afstelling (via halve maan principe net beter gesteld, stond op 3/4!).
-Koolstof filter afzuig klep.
-CEM is refurbrished door Obbe.
Ik twijfel nog of het zin heeft om het gasklephuis te reinigen. Ik weet niet of dat zin heeft bij dit model. Of mss is die wel het probleem, omdat die nog steeds de oude is met 550k ervaring.
Maar om die ff te vernieuwen is wel een dure. Heb er geen foutmelding op.
Ook in Elst hebben ze geen idee waar het nog aan kan liggen.
Wie heeft er enig idee wat hier aan de hand is, of soortgelijke ervaringen met eventueel een oplossing??