Motor houdt in bij warm weer.

xc70liefhebber
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Motor houdt in bij warm weer.

· 
Posted: 11.06.2014 - 13:28  ·  #1
Ik heb een d5 xc70 nieuw model eind 2007. Bij warm weer na stevig inrijden houdt de motor echt stevig in. Harder dan 110-120 rijden gaat niet. Bij warm weer starten na korte stop gaat wel, maar lijkt dan op maar enkele cilinders te lopen. Na een paar seconden "slaat hij dan aan". Bij koud weer 0 problemen. Nieuwe accu heeft niet mogen baten.

Wie o wie?
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Motor houdt in bij warm weer.

· 
Posted: 12.06.2014 - 22:41  ·  #2
Quote door xc70liefhebber

Ik heb een d5 xc70 nieuw model eind 2007. Bij warm weer na stevig inrijden houdt de motor echt stevig in. Harder dan 110-120 rijden gaat niet. Bij warm weer starten na korte stop gaat wel, maar lijkt dan op maar enkele cilinders te lopen. Na een paar seconden "slaat hij dan aan". Bij koud weer 0 problemen. Nieuwe accu heeft niet mogen baten.

Wie o wie?

Ik geloof dat nieuwe leden eerst een soort "ontgroening" moeten doorlopen en zich moeten voorstellen in de bedoelde rubriek.

Over je probleem: Geen management meldingen? Relatie tot warm weer, algen in brandstofilter, Defecte thermostaat en daardoor oververhitting, uberhaupt genoeg koelwater? Reactie of uitval van Airco systeem? Brandstofpomp gecheckt?

Stuk voor stuk checken en uitsluitingen maken, beginnen bij gemakkelijke en goedkope acties.

Selected quotes for multi-quoting:   0