Intake reiniging bij de oude 2.4 benzine zonde van je geld. Motorflush kan maar ik vind het niet van belang bij deze motoren zolang de olie altijd netjes is ververst. Daarentegen je carterventilatie zo snel mogelijk aanpakken. Liever morgen nog als nog nooit is gedaan. Dan moet je inlaat spruitstuk er ook af je zal zien praktisch geen vervuiling. Is zelf ook goed te doen als je beetje handig bent.
wat kost nu gemiddeld zo'n schoonmaak: ?
1 motorflush
2 motorflush met intake reiniging
En hoe zit het met de "carter ontluchting" problematiek ? Heeft daar de flush nog invloed op? of is een carter update/aanpassing nodig na verloop van tijd?
onze S60 2.4 benzine (140 pk) heeft nu iets meer dan 320.000 km gelopen. Boordcomputer staat na een aantal lange ritten netjes op gemiddeld 8.2 / 100 km. Motor loopt op zich netjes.
Als ie in maart probleemloos door de APK komt dan van de zomer maar eens aandacht schenken aan de motor.
Quote door Winterswijkposse
wat kost nu gemiddeld zo'n schoonmaak: ?
1 motorflush
2 motorflush met intake reiniging
En hoe zit het met de "carter ontluchting" problematiek ? Heeft daar de flush nog invloed op? of is een carter update/aanpassing nodig na verloop van tijd?
onze S60 2.4 benzine (140 pk) heeft nu iets meer dan 320.000 km gelopen. Boordcomputer staat na een aantal lange ritten netjes op gemiddeld 8.2 / 100 km. Motor loopt op zich netjes.
Als ie in maart probleemloos door de APK komt dan van de zomer maar eens aandacht schenken aan de motor.