Hallo allemaal, Ik ben vorige week dinsdag op vakantie gegaan met mijn 1700 kg zware caravan en volgeladen S80 met vol goede moed naar Kroatie net zoals vorig jaar. Alleen kwam ik dit jaar niet zo ver, net voorbij Frankfurt kreeg ik een waarschuwing dat de motor oververhit was en dat ik hem zo snel mogelijk aan de kant moest zetten. Zo gezegd zo gedaan, vervolgens de melding koelvloeistof peil te laag en inderdaad toen ik uitstapte een hele plas koelvloeistof op de weg. Nu stonden we aan de A3 op een vluchtstrook naast de snelweg dus niet de meest komfortabele plaats en daar sta je dan. De Verzekering gebeld en die heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de auto na veel vijfen en zessen naar een volvo dealer in de buurt werd gesleept. Helaas hadden die de eerste 2 weken geen tijd, maar namen desondanks de moeite om hem toch even uit te lezen en te bekijken met de conclusie dat het einde oefening was betreffende de motor. Hij ging niet meer rond of te wel hij was vast geslagen. Dit leek me ontzettend vreemd aangezien ik er alles aan had gedaan om de motor in topconditie te houden hij had alle beurten gehad incl. distr. riem en waterpomp. Ik heb hem nl in onderhoud bij MMTS en ben daar meer dan 100 % tevreden over. Maar ja, daar stond ik dan aan het begin van de vakantie. Gelukkig kreeg ik een leen bus vanuit Nederland zodat ik mijn vakantie kan voortzetten. En de Volvo gaat terug naar Nederland naar MMTS en dan hoor ik wel wat er aan de hand is. Maar het is wel een domper en verdomd vervelend dat je niet op je dashboard kan zien of de temperatuur te hoog wordt. Ik ben benieuwd of het een gereviseerde motor of nwe motor wordt of dat het alleen een lekke koppakking is. In ieder geval gaat het weer veel geld kosten hij heeft nog maar 186000 km gelopen en dat zou toch niet mogen toch?
Misschien zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt.
Ik hoor het graag
Misschien zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt.
Ik hoor het graag