Net na aankoop liep de 2.4T al heel nerveus stationair, af en toe het idee dat hij uitvalt, maar hij kon zich nog altijd redden. Sinds ik de accu los heb gehaald (of sinds het nu weer koud wordt) van 't weekend kan hij helemaal niet meer goed stationair lopen. Soms wel, zoals gebruikelijk heel nerveus, maar nu valt de motor uit als je hem laat 'vallen' in de toeren (dus bijvoorbeeld koppeling intrappen tijdens rijden = motoruitval omdat hij dan hard 'valt' in de toeren). Als je hem langzaam naar 900RPM brengt houdt hij het net vol.
Heel vervelend, bij stoplichten en rotondes. Ik heb dan kerstverlichting op de auto omdat hij vaak tot 400-500 RPM zakt, dus de lampen gaan bijna uit, en vervolgens weer terug op 900-1000RPM komt.
Hier valt zo niet mee te rijden Nu heb ik de ETM met de gele sticker maar dat schijnt ook niets te zeggen heb ik gelezen. Ik vind de ETM wel heel vies, zit veel olie en drab aan, ook aan de zijkant bij de sensor.
Nu wil ik hem eerst gaan schoonmaken als tijdelijke fix tot ik een definitieve oplossing heb. Nu heb ik drie vraagjes:
1. Is er nog ergens een demontagehandleiding voor de 2.4T ETM? Die schijnt lastig te zijn? Heb al even bekeken en volgens mij moet het inlaatspruitstuk er bijna af?
2. Is een Hall-sensor-set verstandig om te kopen of (zal natuurlijk wel) een nieuwe ETM met helaas weer een update?
3. In het eerste geval, is een losse Hall-sensor voldoende? Op eBay staan ook setjes met nieuwe lagers en weet ik veel. En er zijn er twee zie ik, een Xemodex Hall sensor en een Sacer Hall Sensor
Iemand tips voor mij? Ik zal met VIDA even de ETM waardes uitlezen, zal ze straks posten
Heel vervelend, bij stoplichten en rotondes. Ik heb dan kerstverlichting op de auto omdat hij vaak tot 400-500 RPM zakt, dus de lampen gaan bijna uit, en vervolgens weer terug op 900-1000RPM komt.
Hier valt zo niet mee te rijden Nu heb ik de ETM met de gele sticker maar dat schijnt ook niets te zeggen heb ik gelezen. Ik vind de ETM wel heel vies, zit veel olie en drab aan, ook aan de zijkant bij de sensor.
Nu wil ik hem eerst gaan schoonmaken als tijdelijke fix tot ik een definitieve oplossing heb. Nu heb ik drie vraagjes:
1. Is er nog ergens een demontagehandleiding voor de 2.4T ETM? Die schijnt lastig te zijn? Heb al even bekeken en volgens mij moet het inlaatspruitstuk er bijna af?
2. Is een Hall-sensor-set verstandig om te kopen of (zal natuurlijk wel) een nieuwe ETM met helaas weer een update?
3. In het eerste geval, is een losse Hall-sensor voldoende? Op eBay staan ook setjes met nieuwe lagers en weet ik veel. En er zijn er twee zie ik, een Xemodex Hall sensor en een Sacer Hall Sensor
Iemand tips voor mij? Ik zal met VIDA even de ETM waardes uitlezen, zal ze straks posten