Quote door BBS
Quote door headlight
Quote door BBS
Misschien is dat wel eens een goed idee om het Vialle systeem uit te lezen. Dan weet je ook waarom hij zo loopt te nukken....
Ik denk dat je gelijk hebt.
Gezien de problemen twijfel ik steeds waar de aandacht het eerste naar uit moet gaan, benzine of LPG.
Zolang benzine niet goed loopt word LPG natuurlijk ook erg lastig.
Quote door ravado
Vialle uitlezen kan ik voor je doen, als je daar belang bij hebt.
Welke regio zit je?
Loopt hij op benzine ook niet goed dan? Of daar juist wel?
Op benzine ook niet goed nee.
Klachten op benzine zijn irritant genoeg niet altijd aanwezig en soms vele malen erger dan anders. Soms koud aan het begin van een rit, soms pas na een half uurtje als de boel warm is. Ik kan het ook niet echt goed uitleggen denk ik maar;
Als ik koud wegrijd heeft de motor doorgaans onderin veel vermogen. Hij trekt goed op en de automaat schakelt bij 2500 a 3000 toeren op, maar gaande weg als alles opgewarmd is lijkt het vermogen te zijn weggelopen.
Als ik het gas even los moet laten en daarna bijvoorbeeld van 110 naar 120 wil versnellen gaat dit veel moeizamer. De motor lijkt veel minder trekkracht te hebben, en hoe rustig/weinig gas ik ook geef, de automaat gaat meteen een of twee versnellingen terug (zonder dat de auto sneller gaat rijden overigens).
Vanuit stilstand optrekken geeft vervolgens over het hele toerenbereik het gevoel dat er nauwelijks kracht achter zit. De automaat schakelt dan ook pas tegen de 4500 toeren op en je moet ook echt toeren blijven maken wil je op snelheid komen.
Soms klinkt de motor ook ontzettend rauw, in plaats van "op de achtergrond aanwezig" en komt erg onrustig over.
Verder valt het toerental te ver terug, soms hersteld dit snel, soms blijft dit hangen. Dan laat je gas los om op een rotonde af te rollen en dan blijft het toerental staan rond de 500 totdat je een tikje op het gaspedaal geeft. Bij remmen valt het toerental terug tot onder de 500, geeft de motor een bonk alsof deze afslaat en springt dan ineens weer naar normaal stationair.
Verder "zweeft" het toerental soms, dan blijft bij constante snelheid de motor +/- 300 toeren verspringen, je ziet ook de toerenteller ook constant kalm op en neer gaan.
Auto heeft een grote beurt gehad en nieuwe carterventilatie, verder is er volgensmij niks relevants bij de motor gebeurt.
------------------------------------------------
De Volvo gespecialiseerde garage waar ik nu ben geweest (en dermate zat ben dat ik bijna de naam ga noemen) heeft de auto via Vida uitgelezen en geen fouten gevonden. Ze geven aan dat er niks mis is met de auto en dat eventuele klachten niet te verhelpen zijn omdat er anders wel een foutcode in de computer zou staan.
Ze hebben naar mijn weten geen testen gedaan (heb ik wel gevraagd, maar hebben ze geweigerd), hebben geweigerd om een proefrit te maken (ja ze zijn 300 meter verderop naar een collega garage gereden voor het uitlijnen, maar dat noem ik nou niet echt een proefrit) en kwamen ook niet echt bereidwillig over om verder onderzoek te doen.
Ik mocht de gedane werkzaamheden niet afrekenen toen ik de auto op kwam halen, noch konden ze vertellen wat de kosten waren. Ik moest maar afwachten tot de factuur op de post ging.
Ik heb de garage al meerdere keren aangegeven dat de auto nog niet goed is, maar dit is blijkbaar tegen dovemansoren. Zoals het nu lijkt ga ik mijn verlies wel nemen en die factuur gewoon betalen (er is voor zover ik weet niks vervangen wat niet daadwerkelijk stuk was).
Ik wil jullie advies op gaan volgen en contact opnemen met MMTS, maar ik wil/kan nog niks plannen totdat ik weet wat de factuur van de garage gaat zijn, het geld is ook een keer op natuurlijk.
Uiteraard zou het wel fijn zijn als we in de tussentijd iets kunnen ontdekken, misschien zie ik wel iets overduidelijks over het hoofd.