Sinds afgelopen week rijd ik in een V70. 2.4 170pk uit 2003 met automaat. (Weet zo de types niet, het is de variant waar je niet zelf kan schakelen)
Afgelopen week had ik al iets problemen met de auto, soms na het starten stotterde de motor een paar keer en sloeg daarna af. Nogmaals starten en niks aan de hand. Motor deed dit zowel koud als warm en volgens de verkoper ligt dit aan de antenne ring bij het stuur.
Ikzelf had (heb) ook mijn twijfels over de automaat, bij het optrekken schakelt hij vaak redelijk vlot naar de 2, blijft daar dan een paar seconden hangen en gaat dan terug naar de 1 waarbij het toerental enorm omhoog schiet, om vervolgens direct weer naar de 2 te gaan. Ook tijdens het rijden leek de auto af en toe een "bonk" te geven.
Gisteren na een half uurtje begon te auto anders te rijden, het voelde alsof er een aanhangwagen achter zat en hij trok niet lekker op. Nog steeds in de veronderstelling dat dit de automaat was toch maar voorzichtig gereden, wat geen verbetering gaf. Ik weet ook vrij zeker dat ik ook kortstondig een sterke gaslucht rook, maar dit trok snel weer weg en heb daarna niks meer geroken.
Na de rit in een parkeergarage viel mij op dat er enorm veel lawaai in de kofferbak te horen was, alsof de lpg in de tank zou klotsen en de pomp op volle kracht draaide. Na een uurtje afkoelen wilde het starten niet zo best lukken. Na het starten sloeg de motor meteen af, na tweede keer starten bleef hij stotteren tot ik gas bij gaf.
De stad prima uitgekomen daarna, maar op de snelweg begon de auto ineens weer heel zwaar te rijden en sloeg de motor na wat wilde schokken af. Gecontroleerd dat de lpg tank niet leeg was, maar starten lukte niet. Toen pas kreeg ik het idee op benzine over te schakelen en dat ging verrassend goed.
Op benzine zijn de meeste schakel kwaaltjes verdwenen (al is het geheel nog steeds wat schokkend bij overschakelen), loopt de motor (op stationair na) stabiel en is de auto een stuk vlotter. Ik heb nog steeds het gevoel dat de auto wat zwaar rijd, maar de garage heeft iets met de handrem gedaan (deze zou volgens verkoper vastzitten wegens niet gebruiken) dus wie weet loopt die alsnog aan.
Lang verhaal, en ik ga uiteraard contact opnemen met de verkoper, maar klinkt bovenstaande herkenbaar voor iemand?
Overigens, auto heeft 418000 gelopen en zou volgens verkoper een nieuwe LPG pomp moeten hebben, al is er geen papierwerk bij de auto. Afgaande op de LPG schakelaar moet het LPG systeem van Vialle zijn, maar meer informatie heb ik helaas niet.
Afgelopen week had ik al iets problemen met de auto, soms na het starten stotterde de motor een paar keer en sloeg daarna af. Nogmaals starten en niks aan de hand. Motor deed dit zowel koud als warm en volgens de verkoper ligt dit aan de antenne ring bij het stuur.
Ikzelf had (heb) ook mijn twijfels over de automaat, bij het optrekken schakelt hij vaak redelijk vlot naar de 2, blijft daar dan een paar seconden hangen en gaat dan terug naar de 1 waarbij het toerental enorm omhoog schiet, om vervolgens direct weer naar de 2 te gaan. Ook tijdens het rijden leek de auto af en toe een "bonk" te geven.
Gisteren na een half uurtje begon te auto anders te rijden, het voelde alsof er een aanhangwagen achter zat en hij trok niet lekker op. Nog steeds in de veronderstelling dat dit de automaat was toch maar voorzichtig gereden, wat geen verbetering gaf. Ik weet ook vrij zeker dat ik ook kortstondig een sterke gaslucht rook, maar dit trok snel weer weg en heb daarna niks meer geroken.
Na de rit in een parkeergarage viel mij op dat er enorm veel lawaai in de kofferbak te horen was, alsof de lpg in de tank zou klotsen en de pomp op volle kracht draaide. Na een uurtje afkoelen wilde het starten niet zo best lukken. Na het starten sloeg de motor meteen af, na tweede keer starten bleef hij stotteren tot ik gas bij gaf.
De stad prima uitgekomen daarna, maar op de snelweg begon de auto ineens weer heel zwaar te rijden en sloeg de motor na wat wilde schokken af. Gecontroleerd dat de lpg tank niet leeg was, maar starten lukte niet. Toen pas kreeg ik het idee op benzine over te schakelen en dat ging verrassend goed.
Op benzine zijn de meeste schakel kwaaltjes verdwenen (al is het geheel nog steeds wat schokkend bij overschakelen), loopt de motor (op stationair na) stabiel en is de auto een stuk vlotter. Ik heb nog steeds het gevoel dat de auto wat zwaar rijd, maar de garage heeft iets met de handrem gedaan (deze zou volgens verkoper vastzitten wegens niet gebruiken) dus wie weet loopt die alsnog aan.
Lang verhaal, en ik ga uiteraard contact opnemen met de verkoper, maar klinkt bovenstaande herkenbaar voor iemand?
Overigens, auto heeft 418000 gelopen en zou volgens verkoper een nieuwe LPG pomp moeten hebben, al is er geen papierwerk bij de auto. Afgaande op de LPG schakelaar moet het LPG systeem van Vialle zijn, maar meer informatie heb ik helaas niet.