Beste mensen,
Het is al weer even geleden dat ik op het forum zat. Druk, druk, druk.
Ik heb een v70 2,4T aut.uit 2001 met Prins vsi.
Nu doet zich het probleem voor dat bij koud weer (nu dus), de motor bij de 1e keer starten gelijk afslaat. Bij de 2e keer blijft hij lopen, maar zodra ik aan het gaspedaal kom, begint hij te bokken, of slaat af. Na 1 a 2 min. stationair te hebben gedraaid, is er niks aan de hand. Hij loopt dan zowel op benzine als Lpg prima.
Ik heb gister lopen zoeken op het forum en vond dat het mogelijk de gas injectoren zouden kunnen zijn(dez blijven op druk staan). Gisteren de druk eraf gehaald en vanochtend ff proberen. Helaas..
Als ik hem aan Vida hang (heb ik maar beperkte kennis van), dan geeft hij ECM 260 A long term fuel, bank 1, met een aantal suggesties, oa.: compression, fuel and residual pressures, injectors, spark plugs freewheel on generator, three way catalic converter and exhaust system. Ik heb deze niet nagelopen, maar gezien het mooie lopen (na de 1e paar minuten) vraag ik me af wat ik het beste kan doen.
Ik heb geen meter voor de benzinedruk.
Hoe en wat kan ik de injectoren testen?
Kan het met koudstart te maken hebben en hoe kan ik dit testen?
Gasklephuis heb ik al aangepast met hallsensoren in het verleden
Software update afgelopen zomer nog gedaan bij Vos in Veghel. GRATIS, waarvoor Dank!
Graag jullie visie.
Bartp
Het is al weer even geleden dat ik op het forum zat. Druk, druk, druk.
Ik heb een v70 2,4T aut.uit 2001 met Prins vsi.
Nu doet zich het probleem voor dat bij koud weer (nu dus), de motor bij de 1e keer starten gelijk afslaat. Bij de 2e keer blijft hij lopen, maar zodra ik aan het gaspedaal kom, begint hij te bokken, of slaat af. Na 1 a 2 min. stationair te hebben gedraaid, is er niks aan de hand. Hij loopt dan zowel op benzine als Lpg prima.
Ik heb gister lopen zoeken op het forum en vond dat het mogelijk de gas injectoren zouden kunnen zijn(dez blijven op druk staan). Gisteren de druk eraf gehaald en vanochtend ff proberen. Helaas..
Als ik hem aan Vida hang (heb ik maar beperkte kennis van), dan geeft hij ECM 260 A long term fuel, bank 1, met een aantal suggesties, oa.: compression, fuel and residual pressures, injectors, spark plugs freewheel on generator, three way catalic converter and exhaust system. Ik heb deze niet nagelopen, maar gezien het mooie lopen (na de 1e paar minuten) vraag ik me af wat ik het beste kan doen.
Ik heb geen meter voor de benzinedruk.
Hoe en wat kan ik de injectoren testen?
Kan het met koudstart te maken hebben en hoe kan ik dit testen?
Gasklephuis heb ik al aangepast met hallsensoren in het verleden
Software update afgelopen zomer nog gedaan bij Vos in Veghel. GRATIS, waarvoor Dank!
Graag jullie visie.
Bartp