In de foto links de temperatuursensor recht druksensor. Dus niet gecombineerd. In de turbo maakt de lucht nog een lange weg voordat het bij het gasklephuis aankomt nadat het de direct na de LMM qua luchtmassa is gemeten. Daar alle inlaat lucht daar op beide plaatsen langskomt, qua massa wordt het niets meer, (mits nergens een lek zit).
Bij een turbo wordt de lucht samengeperst om zoveel mogelijk O2 per liter lucht de motor in te halen. Bovendien wordt die lucht na de turbo nog extra gekoeld om de zuurstof dichtheid nog te vergroten.
Vindt de Volvo fijn, veel zuurstof dan kan de inspuittijd lekker lang gemaakt worden (wel in de juiste verhouding) --》veel vermogen
Ik ben nu bezig om alle sensoren en belangrijke onderdelen (preventief) te vervangen. En heb me verder verdiept in hun rol in het geheel van het oude principe van de benzine verbrandingsmotor.
Veel fabrikanten geven een maximale levensduur van 160.000 km op. Ik heb bij het vervangen nog steeds werkende onderdelen aangetroffen die in 300.000 km volgens het bonnen bundeltje nog niet eerder zijn vervangen. Bosch, Volvo, Pierburg en VDO.
Bij een turbo wordt de lucht samengeperst om zoveel mogelijk O2 per liter lucht de motor in te halen. Bovendien wordt die lucht na de turbo nog extra gekoeld om de zuurstof dichtheid nog te vergroten.
Vindt de Volvo fijn, veel zuurstof dan kan de inspuittijd lekker lang gemaakt worden (wel in de juiste verhouding) --》veel vermogen
Ik ben nu bezig om alle sensoren en belangrijke onderdelen (preventief) te vervangen. En heb me verder verdiept in hun rol in het geheel van het oude principe van de benzine verbrandingsmotor.
Veel fabrikanten geven een maximale levensduur van 160.000 km op. Ik heb bij het vervangen nog steeds werkende onderdelen aangetroffen die in 300.000 km volgens het bonnen bundeltje nog niet eerder zijn vervangen. Bosch, Volvo, Pierburg en VDO.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).