Heb even zitten terug spieken, de twee heren die het dus wel kunnen uitlezen hebben Turbo motoren. Dus dat kan het verschil zijn. Maar ik snap de verklaring dan niet dat hij soms wel verspringt qua waarde. Zal morgen eens kijken of ik nog een oude lmm vindt. Kijken wat die doet.
Net even een stukje gereden.
Toen ik wegreed was lucht 14°C
Toen ik terugkwam na een half uurtje snelweg was lucht weer 14°C, maar tijdens stilstaan steeg deze naar 20°C.
Onder het rijden ook gewoon 13-14°C.
Buitentemp was 11°C.
35°C is wel warm. Misschien lang stationair gedraaid?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dit geeft die bij mij aan, vandaag met de snelweg oprijden is hij gezakt/gestegen naar -23c.
Als je zou denken dan de Cfe geen aflezing er op zou hebben dan zou die constant op één waarde moeten blijven?¿
Nog geen info van VolvoTech gehad.
Iemand ook met een Cfe maar dan zonder Turbo of Diesel die kan vergelijken? Want tot nu toe hebben we twee Turbo's en een Diesel als vergelijking gehad.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Hoe nieuwschierig ik ben, ben ik toch even gaan pluizen wat er nou allemaal zit in het inlaat traject. Kom één sensor tegen die ik niet kan plaatsen. Zit aan de rechter zijkant (als je in de auto zit) van de inlaat en heeft een rubbere slang aan de achterzijde.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
om even in te haken, ik rijdt icm met een bluetooth dongle en Torque op een 2.4 Bi-fuel, geen turbo dus!
mijn inlaat lucht temperatuur gemiddeld 5 a 6 graden hoger dan de buitenlucht temperatuur.
hangt een beetje ervanaf of ik grote afstanden rijdt etc.
ikzelf heb mijn LMM een jaar geleden vervangen, voor die tijd was het hetzelfde (met toen nog de orginele LMM)
voor de topic starter, ik kom volgende week in Amsterdam (op de zuidas) indien gewenst kan ik mijn Dice meenemen en hem daar voor je uitlezen,
dan weet je precies wat jou exacte waarde is.
om even in te haken, ik rijdt icm met een bluetooth dongle en Torque op een 2.4 Bi-fuel, geen turbo dus!
mijn inlaat lucht temperatuur gemiddeld 5 a 6 graden hoger dan de buitenlucht temperatuur.
hangt een beetje ervanaf of ik grote afstanden rijdt etc.
ikzelf heb mijn LMM een jaar geleden vervangen, voor die tijd was het hetzelfde (met toen nog de orginele LMM)
voor de topic starter, ik kom volgende week in Amsterdam (op de zuidas) indien gewenst kan ik mijn Dice meenemen en hem daar voor je uitlezen,
dan weet je precies wat jou exacte waarde is.
Dankje wel voor het aanbod! Super. Al heb ik nu ook Vida in huis. Dus zou het zelf nu ook moeten kunnen. Weet jij toevallig in welke lijst ik dat terug kan vinden bij Vida en hoe dat exact wordt benoemd?