Al een hele tijd heb ik een auto die wat schokkerig rijd, soms niet altijd, maar wel altijd voelbaar voor mij. Kon eigenlijk nooit een oorzaak vinden totdat ik foutmeldingen kreeg over de turbodruk. Ik heb daarop de turbosensor vervangen die vlak voor de intercooler gemonteerd is. Daarna ging het heel ven goed totdat ik weer diverse foutmeldingen kreeg. Met name van de lmm. Deze heb ik vorige week vervangen door een origineel exemplaar.
Twee dagen reed ik ineens rond in een andere auto. Helemaal gelukkig totdat ik ineens onderweg een melding kreeg: Motormanagement service vereist.
Uitgelezen en weer diverse meldingen. Zie afbeelding.
Gisteravond bij mijn eigen Volvo monteur geweest. Van alles bekeken en getest. Hele turbo traject onder druk gezet op zoek naar lekkages. Niks gevonden. Diverse keren gereden met de auto met de laptop op schoot zodat hij alle waarden in de gaten kon houden.
Eigenlijk ook niks vreemds. Het enige wat we af en toe konden zien is dat de turbodruk soms iets achter bleef, maar dat was niet echt veel, ik geloof 200 pascal.
Als de storing gewist word en de auto is warm, komt de storing ook niet terug. Dit gebeurt alleen van koud naar warm.
Hij wist wel te vertellen dat de combinatie van de storingen toch moet duiden op turbodruk.
Hij vond ook dat er wel veel speling zat op de turbo actuator. Alleen wist hij niet of die speling dit wel kan veroorzaken. Ik heb een filmpje gemaakt van de speling.
Tevens op internet gezocht naar ervaringen hiermee. Je kan dus reparatiekitjes krijgen om die speling er uit te krijgen. Zie het andere filmpje van een pools bedrijf die die speling mooi laat zien en na de reparatie de speling weg is.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of die speling dit soort storingen kan veroorzaken. Ik word hier behoorlijk moedeloos van.
Film 1
Film 2
Twee dagen reed ik ineens rond in een andere auto. Helemaal gelukkig totdat ik ineens onderweg een melding kreeg: Motormanagement service vereist.
Uitgelezen en weer diverse meldingen. Zie afbeelding.
Gisteravond bij mijn eigen Volvo monteur geweest. Van alles bekeken en getest. Hele turbo traject onder druk gezet op zoek naar lekkages. Niks gevonden. Diverse keren gereden met de auto met de laptop op schoot zodat hij alle waarden in de gaten kon houden.
Eigenlijk ook niks vreemds. Het enige wat we af en toe konden zien is dat de turbodruk soms iets achter bleef, maar dat was niet echt veel, ik geloof 200 pascal.
Als de storing gewist word en de auto is warm, komt de storing ook niet terug. Dit gebeurt alleen van koud naar warm.
Hij wist wel te vertellen dat de combinatie van de storingen toch moet duiden op turbodruk.
Hij vond ook dat er wel veel speling zat op de turbo actuator. Alleen wist hij niet of die speling dit wel kan veroorzaken. Ik heb een filmpje gemaakt van de speling.
Tevens op internet gezocht naar ervaringen hiermee. Je kan dus reparatiekitjes krijgen om die speling er uit te krijgen. Zie het andere filmpje van een pools bedrijf die die speling mooi laat zien en na de reparatie de speling weg is.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of die speling dit soort storingen kan veroorzaken. Ik word hier behoorlijk moedeloos van.
Film 1
Film 2
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).