Quote door dbs1
Quote door Erik Hoffstaetter
Ik denk eigenlijk ook dat een T11 alleen met de juiste software E85 kan verbranden. Ik begrijp dat Brinkie zei dat je zelfs de software beter naar normale benzine kunt ombouwen omdat E85 hier toch bijna niet verkocht wordt.
Zou het harden van kleppen en zittingen een voordeel kunnen zijn bij normale benzine?
Dat denk ik ook, echter software ombouwen naar alleen benzine is niet nodig. De auto kan op alle mogelijke mengsels van e85 en benzine rijden.
Ik heb de FT omdat lpg net als e85 heter verbrand dan benzine. Ook fijn om te weten dat ethanol toevoegingen niets uitmaken. Een t11 zou misschien wel kunnen, maar dan moet je geen ethanol gaan tanken omdat je de software niet hebt.
Succes met het oplossen van je probleem, ik hoop dat hij gauw weer rijdt.
Dit is het antwoord inderdaad. Je kunt een T11 ipv een T10 in je auto zetten, maar houdt het dan alleen bij het blok (ebt. Met aanbouw delen), en behoud je eigen ECU e.d. En dan inderdaad gewoon normale benzine tanken. Enige voordeel van de T11 is dat je dan later zonder problemen laten nog een lpg installatie in kunt bouwen. That’s it.