Ik ben de trotse eigenaar van 3 Volvo's, een V40 voor mijn vrouw, een V70 voor mezelf en een S80 voor een medewerker. Allemaal min. 15 jaar en dan heb je met 3 auto's ook altijd wel wat: Zo nu met de S80 een voorzover onverklaarbaar probleem: Het is een 2.9 Automaat uit 1999. Als je gewoon rustig een tijdje op de snelweg rijdt dan houdt de auto niet precies dezelfde snelheid: Hij houdt steeds iets in en versnelt weer iets. Het gaat heel subtiel. Op de toerenteller of op de snelheidmeter ze je geen schommelingen, maar je voelt het wel degelijk. Ik zat naast mijn collega in de auto, zij reed, en ik dacht dat ze steeds net iets haar voet van het gas afhaalde en dan weer iets gas gaf.
Maar bij navraag bleek dat niet zo te zijn! Ook in de cruise control gebeurde hetzelfde!
Waar zou ik het beste kunnen beginnen met het zoeken naar de oplossing?
Wellicht klinkt dit verhaal iemand bekend in de oren en kan ik erachter komen wat we eraan kunnen doen.
Maar bij navraag bleek dat niet zo te zijn! Ook in de cruise control gebeurde hetzelfde!
Waar zou ik het beste kunnen beginnen met het zoeken naar de oplossing?
Wellicht klinkt dit verhaal iemand bekend in de oren en kan ik erachter komen wat we eraan kunnen doen.