Motor service vereist: P0244

stuurman
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Motor service vereist: P0244

· 
Posted: 15.11.2017 - 19:04  ·  #1
Hallo allemaal,

Mijn Volvo D5 (163 pk) heeft al een kleine week last van kleine inhoudingen wanneer je accelereerd. Ook aardig wat zwarte rook, niet alleen bij vol gas. Nu zijn die inhoudingen erger geworden en voor de tweede keer motor service vereist. Met deze melding actief rijd de auto weer prima. Na motor opnieuw starten is de noodloop weer weg en stottert en rookt de auto weer.

Ik heb geen Vida of Dice, maar ik lees met mijn iphone de code P0244 uit. Deze code is “pending” sinds de eerste klachten.

Turbocharger wastegate solenoid/valve a range/performance.

Is mijn turbo kapot of is het echt alleen de klep? Komen mijn klachten daarmee overeen?

Bedankt!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Motor service vereist: P0244

· 
Posted: 15.11.2017 - 22:25  ·  #2
Moeilijk te zeggen zo, uitlezen met VIDA vertelt je veel meer. Zie topic link in mijn signature om iemand te vinden die je kan helpen in de buurt.
Zwarte rook is onverbrande diesel, dus het lijkt erop dat er inderdaad te weinig lucht in de cilinder komt om alle diesel te verbranden. Kan zowel aan de turbo als de tcv en ook nog de wastegate liggen, moeilijk te zeggen zo.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 15.11.2017 - 23:57  ·  #3
Idd zonder VIDA weet je nog niets? Waar woon je?
stuurman
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.11.2017 - 08:29  ·  #4
Sorry de notificaties kwamen in de spambox, had niet gezien dat jullie hadden gereageerd. Uitlezen in de garage gaf dezelfde foutmelding. Omdat ik ook een flink blaasgeluid hoorde wanneer de turbo aan het werk is had de monteur direct een vermoeden. Op de brug aan de onderkant van de intercooler zat een gat. Binnenkort gaat de auto naar de garage om het te repareren. Dank jullie wel 👍
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 22.11.2017 - 21:27  ·  #5
Oh ja, die ken ik nog van mijn Ford-tijd.
MAF-waarde klopt niet met MAP-waarde.
3x een andere slang en 1x een inlaatspruitstuk gescheurd....

Selected quotes for multi-quoting:   0