Motor service vereist

bast 78
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Motor service vereist

· 
Posted: 18.12.2015 - 13:42  ·  #16
Ik krijg ook soms deze melding. De oplossing met wervelstang geld voor bepaalde bouwjaren toch?
Heb zelf een d5 uit 2005 163 pk.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.01.2016 - 14:25  ·  #17
Quote door John XC70

Als de storing verder niet meer voorkomt dan alleen met koude motor en te veel gas geven, dan kan ik er wel mee leven. Mocht de storing gevonden en opgelost worden dan laat ik het uiteraard hier weten.

Gr. John

Euvel inmiddels gevonden?

Ik heb er ook last van gehad, maar bij mij was het een lekkende verstuiver omdat er een schroef was dolgedraaid. Ik had al wel de turbo inlaatslang vervangen, maar dat was meer omdat ik de oude te slap vond en dat loste het probleem niet op. Naast het vastzetten van de verstuiver had ik tegelijk de LMM schoongemaakt, luchtfilter uitgeklopt, het turboventiel gereinigd en EGR pijp schoongemaakt. Uiteraard had ik de (vacuum)slangen ook nog even gecheckt op scheuren etc. en zag ik geen olie onder de intercooler.

Melding heb ik daarna niet meer gezien. Dus of het nou de lekkende verstuiver was is lastig te zeggen, maar daar had ik geld aan uitgegeven om het te verhelpen dus dat moet het geweest zijn ;-). Auto rookt nu ook een stuk minder onder vollast, waarschijnlijk door het schoonmaken van de LMM.

Mijn vervolgplan was, indien het niet de verstuiver was, om daarna de (aftermarket) filters te gaan vervangen voor OEM (lucht en dieselfilter). Mocht dat het niet oplossen dan zou ik de turbo gaan schoonmaken (kan blijkbaar met Mr Muscle oven cleaner). Pas daarna wilde ik overgaan tot het vervangen van (dure) onderdelen zoals het turboventiel, de LMM, de intercooler, luchtslangen, hele turbo etc.
John XC70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 26.01.2016 - 19:11  ·  #18
Nee heb het euvel nog niet gevonden, ook de melding is niet meer voorgekomen.
Dus ik laat het maar zo totdat de melding natuurlijk weer komt.

groet, John
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 22.08.2016 - 13:11  ·  #19
Even een kleine update: bij mij kwam de melding helaas weer terug, en begon ik toch wat olie onder de intercooler te zien.

Na uitlezen met Vida kwam er ook error code ECM 6805 eruit. Na het vervangen van de intercooler (2200 km geleden inclusief vakantie met zware belading) heb ik de melding niet meer gezien.

Zie de licht gebogen onderkant van de intercooler:

Selected quotes for multi-quoting:   0