motor slaat af bij rotonde

FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

motor slaat af bij rotonde

· 
Posted: 04.08.2017 - 16:34  ·  #1
Hoi,

Het ene probleem is opgelost en de andere komt weer tevoorschijn..
De motor slaat af bij stevig remmen en sturen voor een rotonde of een oprit voor de snelweg.
Dit doet die op zowel LPG als op Benzine. Vanaf aankoop (2015) hebben we dit eigenlijk al gehad. Maar vandaag is het maarliefst 6/7X gebeurt.

We hebben getest als je de automaat in z`n vrij stopt (N) dan slaat de motor niet af.
Dus vrijwel zeker dat het in de automaat zit, Wat zou dit kunnen zijn en hoe op te lossen?

Hier een lijstje van wat er de laatste weken is gedaan aan onderhoud misschien handig.
Aandrijfassen vervangen 31-7-2017
Aircopompkoppeling afgesteld 31-2017
Grote beurt 4-8-2017
remblokken+schijven vervangen 31-7-2017
Automaat powerflush 31-7-2017

Deze zondag gaan wij op vakantie dus hoop nog te horen wat het zou kunnen zijn.

alvast bedankt.
ErwinF
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

Re: motor slaat af bij rotonde

· 
Posted: 04.08.2017 - 18:23  ·  #2
Laatste x dat ik dit probleem hoorde lag het aan de olie, een audi 100 3l automaat sloeg zomaar overal en nergens voor af bij het minste beetje extra vermogen op kleine toerental.
Dit lag destijds aan een te dikke olie en te weinig.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 18:36  ·  #3
er is ook een accu verhaal over afslaan motor,
wanneer de accu te zwak is schommelt hij te veel en te diep met de toeren na bv koppeling intrappen, ik heb dit ook gehad, en was weg na dat idd gebleken was dat de accu slecht was(wel voldoende voor de start)en vervangen is voor een vers exemplaar.
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 19:17  ·  #4
Mijn D5 automaat uit 2002 had ook soortgelijke problemen; sloeg willekeurig af.

Oorzaak de zekeringbox in het motorcompartiment, na het demonteren en het e.e.a. in te hebben gespoten met contactspray is het niet meer voorgekomen.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 20:06  ·  #5
...
FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 20:40  ·  #6
Quote door JOv70BI

We hebben getest als je de automaat in z`n vrij stopt (N) dan slaat de motor niet af.
Dus vrijwel zeker dat het in de automaat zit, Wat zou dit kunnen zijn en hoe op te lossen?

Was dit ook voor vervangingen?

Zoniet zou ik eerst naar deze zaken kijken of daar iets niet aanloopt, te vast zit, verkeerd vast zit of juist te los enz, vooral je zegt in bochten?

* dus aandrijflijn met eventueel ook iets van remmen, maar eerder richting iets van wielen/ophanging aandrijfassen, daar hier aan gesleuteld is en voorheen geen probleem zo ook niet in zijn vrij enz.

Hiervoor niet getest, maar hij deed het ook al voordat we deze reparaties hebben uitgevoerd. Alleen omdat het vandaag wel extreem was dacht ik ik maak er even een topic over.
zonet weer een stukje gereden (toevallig zelfde route als vanmiddag) geen problemen, Wel een andere chauffer trouwens. Het ligt er echt aan hoe hard je remt en of je naar rechts stuurt.
FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 20:47  ·  #7
Quote door petervolvos60

er is ook een accu verhaal over afslaan motor,
wanneer de accu te zwak is schommelt hij te veel en te diep met de toeren na bv koppeling intrappen, ik heb dit ook gehad, en was weg na dat idd gebleken was dat de accu slecht was(wel voldoende voor de start)en vervangen is voor een vers exemplaar.

Net ff gemeten staat op 12.76 Volt is dat goed of slecht?
ErwinF
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 20:51  ·  #8
wel raar, een automaat hoort je nooit af te slaan, want daar heb je immers een automaat voor :D
FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 20:57  ·  #9
Quote door ErwinF

wel raar, een automaat hoort je nooit af te slaan, want daar heb je immers een automaat voor :D

Haha precies :D
ErwinF
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 21:03  ·  #10
enige wat ik kan zeggen over de accu, is dat het onmogelijk is .
punt met de auto's is dat je een dynamo hebt wanneer de auto loopt voed de dynamo de auto van stroom(ca 15V laadspanning)
principe is het zo dat wanneer je de accu uit de auto haalt wanneer je hem gestart hebt hij gewoon door zou moeten blijven lopen.
verdere dingen zou kunnen zijn luchtfilter of iets wat het mengsel te slecht maakt voor ontbranding,slechte olie als te dik of wat wij bij de v40 hadden veel vocht (dit is te zien aan de olie dop begint wit uit te slaan) of dus een slechte dynamo.
al zou de auto waarschijnlijk zelf al aangeven dat de accu niet bijgeladen word door middel van het accu lampje.
ErwinF
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 21:04  ·  #11
oh en verder kan je Hans nog vragen (bigdog) hij is de automaat guru zover ik weet 8-)
FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 21:13  ·  #12
Quote door ErwinF

punt met de auto's is dat je een dynamo hebt wanneer de auto loopt voed de dynamo de auto van stroom(ca 15V laadspanning)
principe is het zo dat wanneer je de accu uit de auto haalt wanneer je hem gestart hebt hij gewoon door zou moeten blijven lopen.
verdere dingen zou kunnen zijn luchtfilter of iets wat het mengsel te slecht maakt voor ontbranding,slechte olie als te dik of wat wij bij de v40 hadden veel vocht (dit is te zien aan de olie dop begint wit uit te slaan) of dus een slechte dynamo.
al zou de auto waarschijnlijk zelf al aangeven dat de accu niet bijgeladen word door middel van het accu lampje.

Luchtfilter is gister vervangen, Bougies eergisteren en de Olie (Ardeca pure sports 5W40) (ik ga ervan uit dat je motorolie bedoelt en niet transmissieolie) vandaag. Auto viel trouwens al uit op de heen reis voordat we de olie hadden gewisseld.
ErwinF
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 21:18  ·  #13
Quote door FlorianBos

Quote door ErwinF

Luchtfilter is gister vervangen, Bougies eergisteren en de Olie (Ardeca pure sports 5W40) (ik ga ervan uit dat je motorolie bedoelt en niet transmissieolie) vandaag. Auto viel trouwens al uit op de heen reis voordat we de olie hadden gewisseld.

bedoelde inderdaad de motor olie, heeft hij zich op de terug weg beter gedragen?
tjah enige wat ik verder nog kan zeggen is de dynamo, auto moet een goede laad spanning hebben .
echter lijkt mij dat sterk aangezien je niets verteld over dat hij dan slecht weer opnieuw start.
op verdere gaat dit mijn leken pet te boven :(
als je het vind zou ik wel graag willen weten wat het was ^_^
FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 21:44  ·  #14
Quote door ErwinF

Quote door FlorianBos

Quote door ErwinF

bedoelde inderdaad de motor olie, heeft hij zich op de terug weg beter gedragen?
tjah enige wat ik verder nog kan zeggen is de dynamo, auto moet een goede laad spanning hebben .
echter lijkt mij dat sterk aangezien je niets verteld over dat hij dan slecht weer opnieuw start.
op verdere gaat dit mijn leken pet te boven :(
als je het vind zou ik wel graag willen weten wat het was ^_^

Op de terugweg juist vaker afslaan. Al gedraagt die zich op de snelweg zeer goed. Motor weer aandoen gaat heel snel en heb niet het idee dat de accu zwak is dus aan de dynamo zal het niet liggen. Maar zal voor de zekerheid morgen de laadspanning nog checken. Zondag op vakantie ben benieuwd gaat vast goedkomen alleen maar snelweg kilometers.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 04.08.2017 - 22:39  ·  #15
fijne vakantie !

Selected quotes for multi-quoting:   0