Motor slaat steeds af

Tsuru
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

Re: Motor slaat steeds af

· 
Posted: 21.06.2017 - 10:05  ·  #16
Dank voor de reacties zover

Als ik de kans loop om de luchtmassameter om zeep te helpen bij het schoonmaken is het dan niet beter om gelijk een nieuwe luchtmassameter te monteren?

Heeft iemand het artikelnummer en een adres waar kan ik een goede bestellen voor een redelijke prijs?

Is er voor het schoonmaken van het gasklephuis ook een speciaal middeltje of kan het met remmen reiniger (dat kwam ik ergens tegen)? Is dit ook een klusje wat nauw komt?

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr. Wietse
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 21.06.2017 - 10:56  ·  #17
Hoi Wietse,

Gezien je een 2.4 170 PK zal het een Denso zijn.
Je hebt dan een DMA-0113 nodig. (Die koopt volvo ook maar zet er dan Volvo op en kost hij ineens 250 Euro)
Via amazon.de heb ik hem, voor 75 euro nieuw in doos.
https://www.amazon.de/Denso-DM…s=DMA-0113

Auto-onderdelen 24 vraagt er 94 voor.

Gasklephuis gewoon loshalen en met tandenborstel en remmen reiniger schoonmaken.
Daarna even het asje smeren met iets van WD-40.
Haal wel bij de dealer een nieuwe pakking voor 5 euro.
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.06.2017 - 11:47  ·  #18
Quote door Tsuru

Als ik de kans loop om de luchtmassameter om zeep te helpen bij het schoonmaken is het dan niet beter om gelijk een nieuwe luchtmassameter te monteren?

Ik sta er meestal andersom in. Zeker als ik mogelijk toch een nieuw onderdeel moet monteren zal ik, indien mogelijk, eerst proberen het oude te cleanen / fixen als dat niet teveel tijd of geld kost.
Scheelt altijd in de kosten versus vervanging, en als je een redelijke kans hebt dat de performance weer zo goed als nieuw wordt, waarom dan niet? Toch leuk als je zelf iets kan fixen. Vervangen kan altijd nog.
Maar als het qua kosten / tijdsinvestering niet opweegt tegen nieuw, dan gewoon vervangen, dan weet je (bijna altijd) zeker dat het goed is.
Tsuru
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 28.06.2017 - 15:46  ·  #19
Inmiddels heb ik de luchtmassameter gereinigd met de liqui-moly reiniger.
De motor lijkt beter te lopen maar het check engine lampje (wat maandag ineens begon te branden) is nog niet gedoofd.

Het gasklephuis moet nog worden schoongemaakt, zit aardig wat aanslag en vettigheid in.
Hoop dat ik daar van het weekend tijd voor heb.

Waar is het zwarte (dunne) kabeltje voor achterop het luchtfilterhuis? Dat is losgeschoten, bij het terugplaatsen bleek het rubbertje waar het in zat verteerd en viel uiteen, en hangt nu los. Zou dit ook de boosdoener kunnen zijn of medeveroorzaker?

Selected quotes for multi-quoting:   0