Goedemorgen,
Toen ik gisteren na een dag werken mijn auto startte (hij had dus van 8 tot 17 stilgestaan), kreeg ik direct een melding in mijn display dat de motortemperatuur te hoog was en dat ze auto z.s.m. gestopt moet worden. Ook het wijzertje van de motortemperatuurmeter stond op maximaal. Heel vreemd lijkt me aangezien de auto 9 uur lang niet is gebruikt.
Aangezien de melding me totaal niet logisch leek toch gaan rijden en na een paar minuten begon het motormanagement lampje te branden. Verder niets geks, de auto had gewoon hetzelfde vermogen als altijd.
Na ongeveer 20 km zakte de motortemperatuur opeens weer naar een normale waarde, alleen het motormanagement lampje brandt nog steeds.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zelf denk ik aan een temperatuursensor, maar zou dat ook het motormanagementlampje kan doen oplichten?
Uiteraard ga ik er binnenkort mee naar de dealer, maar wie weet is er iemand hier die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Betreft trouwens een S80 uit 2000, 2.4 140 pk.
Toen ik gisteren na een dag werken mijn auto startte (hij had dus van 8 tot 17 stilgestaan), kreeg ik direct een melding in mijn display dat de motortemperatuur te hoog was en dat ze auto z.s.m. gestopt moet worden. Ook het wijzertje van de motortemperatuurmeter stond op maximaal. Heel vreemd lijkt me aangezien de auto 9 uur lang niet is gebruikt.
Aangezien de melding me totaal niet logisch leek toch gaan rijden en na een paar minuten begon het motormanagement lampje te branden. Verder niets geks, de auto had gewoon hetzelfde vermogen als altijd.
Na ongeveer 20 km zakte de motortemperatuur opeens weer naar een normale waarde, alleen het motormanagement lampje brandt nog steeds.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Zelf denk ik aan een temperatuursensor, maar zou dat ook het motormanagementlampje kan doen oplichten?
Uiteraard ga ik er binnenkort mee naar de dealer, maar wie weet is er iemand hier die iets soortgelijks heeft meegemaakt.
Betreft trouwens een S80 uit 2000, 2.4 140 pk.