Vandaag best wel geschrokken bij het stoplicht. Opeens sloeg de motor af, bonkte een paar keer en viel na een paar keer weer te starten, maar wel in een noodloop situatie (versnelling 3 vast), geen toerental meer en met een aantal dashboard meldingen:
- beperkt motorvermogen
- DSTC service vereist
- Transmissie service vereist
- Oliepeil laag (heeft ie wel vaker)
- Park assist service vereist (heeft ie wel vaker)
Was niet echt een fijn ritje naar huis, van R naar D en invers klapt natuurlijk maximaal hard zonder soepele overgang. Ook is 70 rijden niet echt handig...
Thuis direct Vida er aan gehangen, daar kwam en een aantal dingen uit:
- TCM-P074468 Circuit torsieomzetter koppelingssolenoide, intermitterend
- ECM-P072700 circuit toerentalinput, geen signaal
Een tijd geleden heb ik een keer de toerentalsensor van de krukas vervangen, omdat de toerenteller soms naar 0 ging in het dashboard. Daar toen deze voor gemonteerd.
Betreft een 2.5T P3, uit 2008. Staat 288dkm op de teller. Draait op LPG, prins VSI2.0.
Iemand enig idee wat ik hier het beste kan doen? Lijkt op een toerentalsensor defect van de bak? of de VVT van de nokkenas?
iets wat ik denk dat misschien kan...
Make:
Volvo
Code:
TCM-P072500
Definition:
Engine Speed Input Circuit
Description:
The engine control module (ECM) transmits a signal on engine speed on the CAN network. The transmission control module (TCM) uses the signal to the lock-up function. The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that: There is no speed (rpm) signal from the engine control module (ECM) or the signal is faulty. The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of: Ignition on and when CAN network is OK. Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.
Cause:
Fault-trace the central electronic module (CEM).
Locate the cause of the fault in the engine control module (ECM).
Intermittent open circuit or short-circuit on the CAN lead between the engine control module (ECM) and the transmission control module (TCM).
- beperkt motorvermogen
- DSTC service vereist
- Transmissie service vereist
- Oliepeil laag (heeft ie wel vaker)
- Park assist service vereist (heeft ie wel vaker)
Was niet echt een fijn ritje naar huis, van R naar D en invers klapt natuurlijk maximaal hard zonder soepele overgang. Ook is 70 rijden niet echt handig...
Thuis direct Vida er aan gehangen, daar kwam en een aantal dingen uit:
- TCM-P074468 Circuit torsieomzetter koppelingssolenoide, intermitterend
- ECM-P072700 circuit toerentalinput, geen signaal
Een tijd geleden heb ik een keer de toerentalsensor van de krukas vervangen, omdat de toerenteller soms naar 0 ging in het dashboard. Daar toen deze voor gemonteerd.
Betreft een 2.5T P3, uit 2008. Staat 288dkm op de teller. Draait op LPG, prins VSI2.0.
Iemand enig idee wat ik hier het beste kan doen? Lijkt op een toerentalsensor defect van de bak? of de VVT van de nokkenas?
iets wat ik denk dat misschien kan...
Make:
Volvo
Code:
TCM-P072500
Definition:
Engine Speed Input Circuit
Description:
The engine control module (ECM) transmits a signal on engine speed on the CAN network. The transmission control module (TCM) uses the signal to the lock-up function. The diagnostic trouble code (DTC) is stored if the control module detects that: There is no speed (rpm) signal from the engine control module (ECM) or the signal is faulty. The control module's test for the diagnostic trouble code (DTC) starts in the event of: Ignition on and when CAN network is OK. Note! The control module can only detect the fault once the test has been started and the diagnostic trouble code (DTC) is stored when the conditions are met.
Cause:
Fault-trace the central electronic module (CEM).
Locate the cause of the fault in the engine control module (ECM).
Intermittent open circuit or short-circuit on the CAN lead between the engine control module (ECM) and the transmission control module (TCM).
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).