Quote door daxje
Ik heb mijn thermostaat afgelopen zaterdag ook vervangen omdat de motor ook niet goed op temperatuur kwam, helemaal nu het wat kouder wordt buiten. Inderdaad een makkelijk klusje (2.4 benzine)
Monteer wel een originele!!! loop geen risico met imitatiespullen, ik heb in het verleden al genoeg van die imitatie thermostaatjes nieuw uit de doos dienst zien wijgeren. Dit is het niet waard en bij de dealer was die maar 2 euro duurder, dus voor het geld hoef je het niet te laten.
Nu wordt de motor aanzienlijk sneller warm en ook de kachel werkt veel beter, echt super! alleen de wijzer op het dashbord staat nu niet mooi in het midden, maar er net iets overheen, hoort dit? is dit te corrigeren? of zou de temp. voeler op het themostaathuis ook niet helemaal jofel meer zijn?
Mmmm heb je wel de juiste gemonteerd???? voor de Volvo classic b.v zijn er namelijk twee temperaturen... 90gr en 95gr ...
Ik weet die van de V70 classic en de 850 passen gewoon in de 2000+ modellen... ik heb er ook een van een classic in zitten.. en bij mij wijst de meter keurig het midden..aan. en zie de naald nooit bewegen... zowel 's zomers , 's winters net of ze vast geplakt zit...
Even voor de smart arsen onder ons... hij loopt wel van koud naar warm..en weer terug als de boel weer afkoelt
De mijne kost 12,50 incl BTW... bij de Brezan en zit er inmiddels 2 jaar in.. probleemloos!