Dan zal dat bij een CNG anders zijn. Naar mijn weten zitten op alle na 2004 bosch gaskleppen (zijn een stuk kleiner dan de magnetti modellen, en kan je zo monteren zonder software)
Even weer wat vragen misschien dat iemand ze kan beantwoorden.
Ik heb de nokkenasversteller op de cilinderkop eraf gehaald en schoon gemaakt.
Deze heb ik ook gecontroleerd door er 12 volt op te zetten en hij klikt en beweegt. Met pers lucht gecheckt of de lucht wel uit de juiste openingen komen en dat was goed.
Het probleem van overslaan inhouden bij zeg maar volgas op LPG blijft. Wanneer je echt blijft door trekken volgas in de derde versnelling 3500 a 4000 toeren schakelen naar de vier en dan weer volgas dan wil er nog wel eens de foutmelding komen P0300 random misfires dus.
Op benzine rijdt deze wel goed maar wil toch echt nog wel eens pingelen.
Alleen heb ik wel het idee dat de auto iets minder trekkracht heeft wanneer je het gas intrapt.
Het zagen op stationair toerental op LPG is lang niet altijd zo af en toe.
Dan wanneer ik de stekker van de nokkenasversteller los haal dan rijdt de auto op LPG goed dus geen overslaan of inhouden en op benzine rijdt hij ook goed en pingelt na genoeg niet.
Ik heb al zitten denken aan de gasverdamper of deze niet goed werkt en deze ga ik binnenkort ook zeker reviseren, maar als ik kijk naar de gasdruk bij volgas dan is dat zeker goed. Ook de brandstof / lucht waardes zijn goed.
Wat zou ik nu nog kunnen doen:
Nu kan ik er een nieuwe nokkenasversteller op zetten, maar deze werkte volgens goed.
Misschien toch ingebranden kleppen maar dan moet ik er toch ook last van hebben wanneer de nokkenasversteller niet aangesloten is. Ik heb de compressie gemeten en die was rond de 8 bij alle cilinders.
Ik heb er bosch bobines in zitten en champion bougies OE120/T10
Deze week ook al eens met de lpg bezig geweest en om en om een cilinder op lpg uit gezet deze cilinder loopt dan op benzine bij elke cilinder 1, 2, 4 en vijf geen verschil te merken, maar wanneer ik cilinder 3 op lpg uit zet en deze op benzine laat mee draaien dan loopt de auto perfect.
Ook de bobine eens geruild met een andere cilinder bougie ook en de injector ook maar het probleem blijft bij cilinder 3.
Ik zal het slangetje naar het inlaatspruitstuk nog eens een keer goed controleren misschien iets dicht geslipt??
Compressie test gedaan alle cilinders zitten rond de 8 bar. Heb contact gehad met Martin (sponsor) en die zei best wel laag normaal een 11 bar. Ik woensdag daar naar toe hij zij laat je motor maar een keer flushen grote kans dat het beter wordt.
LPG systeem is van Vogels VGI zeg maar Landi Renzo.
Lees ik het goed dat je de lpg injector ook al eens gewisseld hebt?
Dan zou ik de slangetjes naar het inlaatspruitstuk vervangen om alles uit te sluiten.
Klepspeling ook gecontroleerd?
Flushen kan nooit kwaad en ik hoop dat het je probleem oplost.
Auto heeft 210.000 km op lpg gelopen.
Totasl 300.000 km.
Compressie test gedaan met warme motor ik heb een apparaat welke je er in schroeft.
Motor geflusht met 5 in 1.
Krukas niet vast gezet maar de merktekens staan 100 procent.
En het probleem was er im lichte mate ook voor de riem wissel maar het wordt per week erger.
Mijn inziens cilinderkop of onderblok versleten.