Bij mij brand zo nu en dan het motorlampje terwijl je niets merkt op zeer zelden een hikje dat hij een vonk overslaat.
Alle storingen laten wissen bij de dealer (stond nog wat oude zooi in van bv gebroken achterklepbekabeling)
Rijden, na 70 km weer aan terwijl hij heerlijk zoeft, universele garage bezocht: storing enkelvoudig op alle bobines, en dit weer laten wissen.
Paar dagen later op vakantie, in Belgie: lampje weer aan terwijl je niks merkt. Later op 4 cilinders, moest toch tanken, en starten met 5 cilinders, 1000 km lampje uit en maar vooral aan, lopen als een zonnetje.
Terugweg:lampje aan, 2 x op 4 cilinders, contact aan en uit en weer op 5, prima gereden.
Normaal zou ik bougies en bobines verdenken, maar omdat hij incidenteel op alle 5 de cilinders gaf, en ik niet wil geloven dat ze allemaal tegelijk overlijden, en omdat het na de reset van contact aan en uit weer prima doet, verdenk ik een aansturing of massa probleem?
Iemand ervaring met mijn bevindingen?
Ik ga nog langs de garage om de huidige melding uit te lezen.
2003 2.5t LPG
Alle storingen laten wissen bij de dealer (stond nog wat oude zooi in van bv gebroken achterklepbekabeling)
Rijden, na 70 km weer aan terwijl hij heerlijk zoeft, universele garage bezocht: storing enkelvoudig op alle bobines, en dit weer laten wissen.
Paar dagen later op vakantie, in Belgie: lampje weer aan terwijl je niks merkt. Later op 4 cilinders, moest toch tanken, en starten met 5 cilinders, 1000 km lampje uit en maar vooral aan, lopen als een zonnetje.
Terugweg:lampje aan, 2 x op 4 cilinders, contact aan en uit en weer op 5, prima gereden.
Normaal zou ik bougies en bobines verdenken, maar omdat hij incidenteel op alle 5 de cilinders gaf, en ik niet wil geloven dat ze allemaal tegelijk overlijden, en omdat het na de reset van contact aan en uit weer prima doet, verdenk ik een aansturing of massa probleem?
Iemand ervaring met mijn bevindingen?
Ik ga nog langs de garage om de huidige melding uit te lezen.
2003 2.5t LPG