Motormanagement en anti skid

 
 
 
 
 
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 856
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 17:15  ·  #16
volgens VIDA moet je na reparatie/vervanging het dstc opnieuw kalibreren.
Kon niet echt zien waar ze nu zitten. Bij hoofdremcilinder of in/bij abs pomp
(nr 30793669 en niet echt goedkoop)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 17:35  ·  #17
Ze zitten onder de hoofdremcilinder.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4357
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 17:54  ·  #18
DSTC calibreren stelt trouwens geen zak voor hoor. Auto vlak parkeren en een paar klikjes in VIDA, heb ik ook gedaan toen ik de stuurwielhoeksensor (SAS) gefixt had, dus dat is geen 'big deal'. Moet je wel VIDA hebben natuurlijk.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 18:03  ·  #19
Volgens mijn Haynes werkplaatshandboek kun je ze verwijderen met een lange 24 mm dop.
Afdoppen om teveel verlies van remvloeistof te voorkomen,na terugplaatsen indien nodig de remmen ontluchten.
Er wordt met geen woord gerept over kalibreren.
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 856
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 18:23  ·  #20
59: Anti-blokkeerremmen
Afdrukken

Proefritschema (DSTC (dynamische stabiliteits- en tractieregeling) /remregeleenheid), beschrijving
Opmerking! Om met een proefrit de ABS/STC (stabiliteits- en tractieregeling) / TRACS (tractieregelingssysteem) te testen, zie Proefritschema (ABS), beschrijving .
Waarschuwing! Door problemen met de remmen kan de auto moeilijk te sturen zijn. Als u een proefrit maakt, zorg dan dat deze altijd onder veilige, beheersbare omstandigheden wordt uitgevoerd. Houd u aan de geldende verkeers- en snelheidsregels.
Proefritten maken met auto's met modeljaar -2001
Opmerking! Rijd alleen op wegen waar het andere verkeer geen last ondervindt!

D3602303

De auto moet eerst gekalibreerd worden en vervolgens moet er een proefrit mee worden gemaakt als er werzaamheden zijn uitgevoerd aan belangrijke onderdelen in het DSTC-systeem (stuurwielhoeksensor, regeleenheid DSCT, regeleenheid stuurwielhoeksensor, remdruksensor (1 en 2), servo-eenheid, giersensor (1 en 2) of zijwaartse acceleratie-sensor). Het kalibreren wordt uitgevoerd met behulp van VIDA voertuigcommunicatie of aan de hand van de laatste beschrijving in dit document.
Bij het kalibreren in de werkplaats, plaats de auto op een vlak opppervlak met de wielen naar voren wijzend. Draai het stuurwiel met het contact ingeschakeld tenminste 15° naar rechts of naar links. Draai het stuurwiel vervolgens naar de middelste stand en begin met kalibreren.
Tijdens de proefrit moet ten minste een bocht naar rechts en een bocht naar links worden gemaakt (meer dan 45°), rijd tenminste 100 meter en moet er worden afgeremd van 70 km/u naar 50 km/u.
De test is succesvol als het DSTC-waarschuwingslampje niet gaat branden.


Kalibreer en maak een proefrit zoals boven beschreven als er werkzaamheden zijn uitgevoerd die de stuur- en / of de wieluitlijning (recht naar voren-stand) kunnen hebben beïnvloed.

Proefritten maken met auto's modeljaar 2002-
Opmerking! Rijd alleen op wegen waar het andere verkeer geen last ondervindt.

De auto moet eerst gekalibreerd worden en vervolgens moet er een proefrit mee worden gemaakt als er werzaamheden zijn uitgevoerd aan belangrijke onderdelen in het DSTC-systeem (stuurwielhoeksensor, regeleenheid DSCT, regeleenheid stuurwielhoeksensor, remdruksensor (1 en 2), servo-eenheid, actieve gierregelingssensor). Het kalibreren wordt uitgevoerd met behulp van VIDA voertuigcommunicatie of aan de hand van de laatste beschrijving in dit document.
Bij het kalibreren in de werkplaats, plaats de auto op een vlak opppervlak met de wielen naar voren wijzend. Draai het stuurwiel met het contact ingeschakeld tenminste 15° naar rechts of naar links. Draai het stuurwiel vervolgens naar de middelste stand en begin met kalibreren.
Tijdens de proefrit moet ten minste een bocht naar rechts en een bocht naar links worden gemaakt (meer dan 45°), rijd tenminste 100 meter en moet er worden afgeremd van 50 km/u naar stilstand.
De test is succesvol als er geen lampjes van het dynamische stabiliteits- en tractieregelingssysteem (het tractieregelingslampje, het ABS-waarschuwingslampje of het algemene remwaarschuwingslampje) gaan branden.


Kalibreer en maak een proefrit zoals boven beschreven als er werkzaamheden zijn uitgevoerd die de stuur- en / of de wieluitlijning (recht naar voren-stand) kunnen hebben beïnvloed.

Kalibreren (adaptatie) zonder diagnose-instrumenten

D0100016

Een speciale proefrit kan worden gemaakt als alternatief voor het gebruik van VIDA voor kalibratie. Twee basisvereisten die nodig zijn voor het uitvoeren van de kalibratie is dat de zijwaartse acceleratie tijdens het rijden niet te hoog moet zijn (geen scherpe bochten) en dat het wegoppervlak gelijkmatig, vlak (geen gaten, groeven etc) en niet glad moet zijn.

Wis de storingscodes. Bepaalde storingscodes die overeenkomen met de kalibratie kunnen niet worden gewist tot de kalibratie met succes is uitgevoerd
Rijd de auto een afstand van 30 km (18,64 mijl) rekening houdend met de bovengenoemde vereisten. Kalibratie (adaptatie) is 100% uitgevoerd na het rijden van de aanbevolen afstand. Het rijden van een afstand van 10 km (6,21 mijl) geeft een kalibratie van 75-80%. Kalibratie wordt niet geannuleerd als er storingscodes worden opgeslagen, wat betekent dat de proefrit verder kan gaan
Keer terug naar de werkplaats en lees de storingscodes af. Kalibratie is succesvol als er geen storingscodes zijn opgeslagen
Als er weer storingscodes zijn opgeslagen, wis de storingscodes en maak weer een proefrit.

Dit heb ik gekopieerd uit VIDA (wist niet dat ik dat kon)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 18:28  ·  #21
Dus toch kalibreren!
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 20:43  ·  #22
Sodejanus. Das een aardige impact. Eens zien hoe het in Vida staat.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6046
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 21:29  ·  #23
idd druksensoren:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 26.09.2017 - 22:37  ·  #24
Oke, even zoeken op dit onderdeelnummer levert wel andere prijzen op!
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 01.10.2017 - 11:09  ·  #25
Zoeken op een onderdeel nummer levert altijd uiteenlopende prijzen op.
Maar er zit wel degelijk verschil in kwaliteit tussen het origineel en een goedkoper alternatief,dit heb ik in het verleden al meermaals mogen ervaren.
Daarom hier alleen nog maar origineel.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 01.10.2017 - 12:18  ·  #26
Ik bedoelde ook het prijsverschil tussen dezelfde originele onderdelen. Maar voel je vooral vrij!
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 01.10.2017 - 12:25  ·  #27
Ook gezien,maar bedankt voor de tip. ;-)
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 01.10.2017 - 12:35  ·  #28
Eerst maar eens kijken hoe de sensoren eruit zien als ze gedemonteerd zijn.
Misschien volstaat dan het schoonmaken van de sensoren en verversen van de remvloeistof.
Ben wel voornemens om dit bij Dennis te doen,dan kan de boel daarna direct gekalibreerd worden aangezien ik hier zelf niet over vida en dice beschik.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 2455
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 20.10.2017 - 13:34  ·  #29
Vandaag zijn de gereinigde sensoren gekalibreerd,storing is weer verleden tijd.
Allen hartelijk dank voor de input
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 47
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Motormanagement en anti skid

 · 
Posted: 20.10.2017 - 13:45  ·  #30
OW? Bij Dennis laten doen?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0