Hallo,
Mijn geldverslindapparaat heeft weer iets nieuws bedacht om mij bezig te houden.
Het oranje motormanagement lampje begon te branden. Na resetten met vida komt dit waarschuwingslampje na een tijdje weer terug.
Ook is het verbruik flink gestegen. Ik rij nu duurder dan met een oude jeep Grand Cherokee V8 5.2 liter. Daar reed ik nog 1 op 6 mee.
Nu ongeveer 1 op 4. Dat wil ik best graag herstellen..
Foutcodes die vida geeft zijn:
Ccm-0040 luchtkwaliteitsensor. Deze kan me niet zoveel schelen. Hebben bijna alle oude Volvo's ondertussen wel en kan volgens mij geen kwaad
Ecm-5110 storingslampje cem - onjuist signaal. NIEUWE storing, komt terug
Cem-1f00 motorregeleenheid , software onjuist signaal. Deze heb ik al sinds ik de auto heb. Mogelijk gevolg van tuning?
Ecm-120c luchtmassa - signaal te hoog. NIEUWE storing, komt terug
Ecm-1210 luchtmassa - doorstroming te hoog. NIEUWE storing, komt terug
Cem-9c03 licht/antennering Signaal ontbreekt. Stoort me niet. Schijnt ook wel vaker voor te komen. Deze storing is er ook al wat langer.
Ik hoop dat de batterijen van jullie glazen bollen nog niet leeg zijn en jullie me op weg kunnen helpen.
In een ander draadje dacht ik eerst aan de koelvloeistof sensor ivm het plotselinge hoge verbruik. Nu ik echter deze storingen heb vermoed ik een groter probleem.
Er is in dat andere topic al de tip gegeven om de lambda sensor te controleren. Mijn kennis van het doormeten is echter zeer beperkt.
Hebben jullie tips of denkrichting voor mij?