Sinds enige weken slaat mijn v70 2.4 d my 2005, 414 d km.. zeer slecht aan, na een seconde of tien pas . Ook doet ie dit met warme motor. Als ik normaal rijd, rijdt ie normaal, soms heel licht schokkend. Als ik een dot extra gas geef , geeft ie de melding " Motormanagement Service Spoed" met een rode driehoek op display en gaat in noodloop en komt heel moeilijk op toeren. Als ik stop, het contact uit doe en weer start ( duurt ook weer lang), dan is de melding weg en rijdt ie weer normaal, tot ik weer extra gas geef.
Bij het uitlezen met de Vida , samen met forumlid Doeke Dobma, kregen we de storingscodes ecm-2501 en ecm- 2505 (fuel pressure too high/ too low). Na het wissen van deze codes, kwamen ze na de storing weer terug.
Vanmiddag heb ik een injectorlektest gedaan. Allen gaven dezelfde opbrengst, niet al te veel kwam eruit, naar mijn mening. Wat mij wel opviel is, dat er bij de dieselolie veel luchtbubbels meekwamen uit de verstuivers. Ik weet niet of dit normaal is....
Van de zomer is het brandstoffilter vervangen en is bij Obbe de EGR dichtgezet en is ie getuned...
Iemand suggesties??
Bij het uitlezen met de Vida , samen met forumlid Doeke Dobma, kregen we de storingscodes ecm-2501 en ecm- 2505 (fuel pressure too high/ too low). Na het wissen van deze codes, kwamen ze na de storing weer terug.
Vanmiddag heb ik een injectorlektest gedaan. Allen gaven dezelfde opbrengst, niet al te veel kwam eruit, naar mijn mening. Wat mij wel opviel is, dat er bij de dieselolie veel luchtbubbels meekwamen uit de verstuivers. Ik weet niet of dit normaal is....
Van de zomer is het brandstoffilter vervangen en is bij Obbe de EGR dichtgezet en is ie getuned...
Iemand suggesties??