Quote door Diechel
Nog een filmpje waarbij een lever defect is of iets dergelijks:
The swirl pot lever comes off and stops boosting correctly.
This helped me solve my problem on my C70 D5.
Maybe an explanation of what you're pointing at will help others.
Thank you for sharing it you really helped me out.
Btw they do a repair kit for the arm and ball on ebay for about £60 for the kit or sell replacement arms on ebay for about a tenner
https://www.youtube.com/watch?v=dW_Qogzm3Uo
Mocht het helpen, bovenstaande gaat over de wervelkleppen (UK: swirl valve)
Swirl pot lever verwijst naar het beruchte armpje / heveltje van de wervelkleppen dat kan losschieten door een matige constructie.
Daar kan je - indien de kleppen dicht blijven staan - een moeilijk lopende motor van krijgen, maar dat strookt niet met de foutcode die jij hebt want die sensoren zitten in het inlaattraject een heel eind vóór de wervelkleppen, dus ik zie hier geen verband.
Lijkt mij geen kwaad kunnen om zo nog even verder te rijden, maar hangt van de omstandigheden af. Noodloop is een motorbeschermingsprogramma, bedoeld om rijdend bij de garage of naar een veilige plek te kunnen komen.
Atmosferische druk sensor is trouwens voor de buitenluchtdruk te meten. De motor moet een andere inspuiting hebben op grotere hoogtes in de bergen dan op zeeniveau.
Kan niet inmiddelijk kwaad als die niet goed werkt, al gaat je inspuiting en/of verbranding wellicht niet optimaal zijn.
Boost pressure sensor gaat over de turbodruk. Buiten correct gebied is dus te laag of te hoog. Te laag is te weinig power, te hoog kan wel kwaad (turbo die niet tijdig afblaast bijv) dus ik zou op die eerst concentreren.