Hallo allemaal,
Ik heb een V70 2.5 AWD uit febr. 1998.
232 K km
Het lampje motormanagement brandt, de auto houdt in bij vraag naar vermogen en slaat af bij laag toerental. Sloeg laatst zelfs af bij 100 km p/u.
Loopt stationair onregelmatig, zelfs als ik de stekker van de luchtmassameter losgekoppeld heb.
Slaat hij af, dan is hij vaak moeilijk of niet aan de praat te krijgen, maar als ik daarna een tijd stil sta komt het ook voor dat ik weer gewoon kan starten en kan hij het zo maar een week probleemloos doen.
Aan de andere kant komt het ook voor dat hij, na stotterend geparkeerd te hebben, drie dagen later het zelfde euvel vertoont bij starten.
Soms lijkt het probleem afhankelijk te zijn van temperatuur, maar soms dus ook weer niet ...
De auto lijkt ook niet het vermogen te hebben dat hij zou moeten hebben. 193 PK ...
Na 4 x garage, 1 x zelfst. monteur en 5 keer wegenwacht is mijn probleem nog niet opgelost.
Inmiddels vervangen:
- turboslangen
- turbokleppen
- vacuumslangetje
- vacuumkoppelstuk
- bougies
- verdeelkap en rotor
- luchtmassameter
De foutmeldingen:
EFI 414 Laaddrukregeling
EFI 121 MAF sensor
EFI 422 Barao meter
EFI 231 Apdatie Lamdaregeling
Ik heb meedere fora afgespeurd, maar nog niet de oplossing voor dit probleem gevonden. Wie kan mij verder helpen?
Ik denk zelf nog in de richting van lamdasonde, brandstofdruk, ...
Ik heb een V70 2.5 AWD uit febr. 1998.
232 K km
Het lampje motormanagement brandt, de auto houdt in bij vraag naar vermogen en slaat af bij laag toerental. Sloeg laatst zelfs af bij 100 km p/u.
Loopt stationair onregelmatig, zelfs als ik de stekker van de luchtmassameter losgekoppeld heb.
Slaat hij af, dan is hij vaak moeilijk of niet aan de praat te krijgen, maar als ik daarna een tijd stil sta komt het ook voor dat ik weer gewoon kan starten en kan hij het zo maar een week probleemloos doen.
Aan de andere kant komt het ook voor dat hij, na stotterend geparkeerd te hebben, drie dagen later het zelfde euvel vertoont bij starten.
Soms lijkt het probleem afhankelijk te zijn van temperatuur, maar soms dus ook weer niet ...
De auto lijkt ook niet het vermogen te hebben dat hij zou moeten hebben. 193 PK ...
Na 4 x garage, 1 x zelfst. monteur en 5 keer wegenwacht is mijn probleem nog niet opgelost.
Inmiddels vervangen:
- turboslangen
- turbokleppen
- vacuumslangetje
- vacuumkoppelstuk
- bougies
- verdeelkap en rotor
- luchtmassameter
De foutmeldingen:
EFI 414 Laaddrukregeling
EFI 121 MAF sensor
EFI 422 Barao meter
EFI 231 Apdatie Lamdaregeling
Ik heb meedere fora afgespeurd, maar nog niet de oplossing voor dit probleem gevonden. Wie kan mij verder helpen?
Ik denk zelf nog in de richting van lamdasonde, brandstofdruk, ...